• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Brand gel voor Zwitserse nood brander

homerun

Diehard Prepper
Beste alle,

Ik heb een tijdje geleden een impuls koop gedaan.
Waarbij ik een Zwitserse noodbrander kocht (ik dacht dat het een spiritus brander was).
Dit bleek niet zo te zijn :p.

Maar nu heb ik er een paar vragen over.
Heeft iemand met zo'n nood brander al ervaringen?
En zo ja, wat is de beste brandstof (gel) die ik er in kan stoppen?
Die het beste verbrand.

Het gaat om de volgende brander:
noodbrander.jpg

Ik ben benieuwd!
Als er niemand ervaringen mee heeft. Maak ik er binnenkort een review van

Ik heb er geen ervaring mee maar zie bij de action wel flessen brandgel staan.
Kopen en uitproberen zou ik zeggen.

Hartspiritus staat er op de brander . Dus het zal een soort pasta zijn of spiritusgel.

Het idee achter deze brander is volgens mij na dat het op is om hem weg te gooien. Pas wel op vaak sluit de deksel met rubberring na het eerste gebruik niet meer goed af waardoor de gel verdampt .

Het idee achter deze brander is volgens mij na dat het op is om hem weg te gooien. Pas wel op vaak sluit de deksel met rubberring na het eerste gebruik niet meer goed af waardoor de gel verdampt .

NEEEEEE niet weggooien . Een prepper zegt niet tegen een andere prepper " na dat het op is om hem weg te gooien " SONDE / ZONDE :lol:

Ik heb er geen ervaring mee maar zie bij de action wel flessen brandgel staan.
Kopen en uitproberen zou ik zeggen.

Ah oke, die heb ik nog niet bij de Action hier in de buurt gezien. Maar ik ga als ze nog open zijn. Zo even kijken.
Anders morgen.

@frans81
Het is geen pasta wat er in zit. Maar misschien werkt dit ook wel.
Ik had al een beetje op internet rond gesnuft. :)
Maar spiritus gel zou ook wel kunnen.

@knapzak
Ik weet het niet.
Want deze brander zou 9 uur kunnen branden.