D
Deleted member 101
Gast
Ik rouleer brandstof voor de auto. Zo heb ik EN een voorraad en hoef ik me geen zorgen te maken over de veroudering van de brandstof.
Scheelt ook geld om dat elke druppel waar ik op rij, uit Duitsland komt en dat scheelt zo'n 15 a 25 cent per liter.
Igv een SHTF waarbij ik op de vlucht moet, haal ik Moskou of Malaga nog wel.
Wil je brandstof een beetje oppeppen, voeg bij benzine motoren 0,2% aceton toe, bij diesels 0,15%. Dit zorgt ervoor dat de oppervlakte spanning verlaagt wordt, waardoor het beter verstuift en wat meer power geeft, vandaar dat Shell het verkoopt als V-Power. Daar zit dan ook nog een drup petroleum bij, dat bind zich aan het vocht in je tank waardoor dit netjes afgevoerd word.
Als je toch in Duitsland tankt, wil je dan eens benzine met octaangetal van 102 testen?
Wat ik zo lees is deze benzine zonder Ethanol, wat dus gunstig is omdat Ethanol het vocht niet bind omdat het ontbreekt.
Wat dus de hamvraag is, is het langer houdbaar dan de andere soorten benzine.
Dit zegt Firezone erover;
Door de komst van deze benzine, welke te vinden is bij Firezone’s door heel Nederland, kunnen de eigenaren van sportauto’s en serieuze supercars het vermogen van hun auto optimaal benutten. En oldtimerseigenaren hebben er ook baat bij. Voor de laatste groep niet om de prestaties, maar door het ontbreken van ethanol. Oude motoren zijn hierop niet berekend. Als er toch benzine met een te hoog ethanol gehalte wordt getankt, kan dit vervelende gevolgen hebben.