• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bug out bag, tips tricks en eventuele aanvullingen.

Ik denk dat je een bob en een coming home bag een beetje door elkaar haalt en ook het doel een beetje voorbij schiet in wat je nodig hebt voor beide situaties en wat je kan dragen.
Je slaat hiermee de spijker op zijn kop.

Hoewel de omstandigheden gelijk kunnen zijn. Is het doel anders en zal je voor de BOB een uitgebreidere uitrusting wensen.

Wat het kompas betreft, ik heb het richtingsgevoel van een slaapwandelende postduif. Een beetje houvast mbv een kompas vind ikzelf wel prettig.

• Leuk
Waarderingen: JJ&A
Je slaat hiermee de spijker op zijn kop.

Hoewel de omstandigheden gelijk kunnen zijn. Is het doel anders en zal je voor de BOB een uitgebreidere uitrusting wensen.

Wat het kompas betreft, ik heb het richtingsgevoel van een slaapwandelende postduif. Een beetje houvast mbv een kompas vind ikzelf wel prettig.

In dat geval heb je weinig aan een compass zonder kaart. Borden volgen is een betere optie en wat topografie weten, zodat je weet welke plaatsnamen je moet volgen.
Compas volgen stuit je waarschijnlijk op gebouwen, water en dingen waar je niet doorheen kan / wil. Als je de wandel / fiets paaltjes volgt kom je er vrijwel.zonder obstacles en vaak staat er ook nog een afstand op een bord.

Terug
Bovenaan