• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

ChatGPT handigheidjes

Een handigheidje van ChatGPT (aanmaken voorraad beheer .xls):

1.
Vraag om een lijst te maken voor voeding wat preppers gebruiken en in te delen op categorie.
(Uitkomst Chat, lijst)

2. Vraag om deze lijst in een download bestand te maken met de extensie .xls (te gebruiken in diverse software)
(Uitkomst een link naar download .xls)

-----

Je hebt nu een .xls bestand met vele voedingsmiddelen voor preppen. De link kun je opslaan om later weer te gebruiken, wanneer je op analyse klikt kun jezelf aanpassingen doen indien je die direct wenst. Vervolgens kun je ChatGPT vragen voor uitbreidingen zoals in de volgende vraag:

3. Voeg de volgende kolommen horizontaal toe:
Productnaam Categorie Hoeveelheid Eenheid Houdbaarheidsdatum Locatie Waarschuwing voor verbruik Aangekocht op Prijs Opmerkingen
(Uitkomst link: Download Uitgebreide Voorraadlijst.xls)

De handigheid is dat je lijsten kunt laten aanmaken en deze in een .xls bestand kunt laten omzetten. De mogelijkheden gaan ver en zijn interresant om snel bestanden aan te maken zonder zelf alles uit te moeten typen of kopiëren naar .xls

Laatst bewerkt:
Een handigheidje van ChatGPT (analyseren voorraad):

1.
Maak een duidelijke foto van een x aantal producten (potjes op een stellingsplank als voorbeeld). Voeg deze foto toe aan ChatGPT en vraag om de teksten op de afbeelding te herkennen door OCR, en op basis daarvan een lijst te maken (bijvoorbeeld in: .txt .xls. pfd en etc).
(Uitkomst: Lijst met potjes groentes)

Het laten analyseren op basis van OCR zorgt ervoor dat je geen bestaande voorraden (soorten) zelf hoeft uit te typen van wat je hebt. Let er op dat het niet kan zien hoeveel voorraad je hebt!

Laatst bewerkt:
Dat zijn handige weetjes, daar zou ikzelf niet snel op gekomen zijn.👍

Al die eerdere lappen tekst….mijn spanningsboog is niet zo groot en heb ze nooit doorgelezen.

Ik het was me iets te, het is zeker goed bedoelt, ik heb de lappen ook niet meer gelezen.

Heb alleen iets met de robots die onze landerijen maaien.
En zelf naar de laadstations rijden om geladen te worden met gratis stroom. :thumbup: 🤣

Beste @Doperwt je bent een tof mens maar dit is een beetje teveel van het goede, geniet er zelf met volle teugen van, prachtig dat je er zo weg van bent.

Maar nu heb ik toch heel kort twee tips gegeven zonder lappen tekst? Als dit nu nog teveel is om te lezen en te begrijpen dan weet ik het ook niet meer... Ik ben nu zo concreet mogelijk ingegaan op het onderwerp van @joepmeloen en heb mij zoveel mogelijk aangepast bij de wens om het kort en duidelijk te houden. Als dit geen nuttig advies is voor preppers dan snap ik het niet meer.

Maar nu heb ik toch heel kort twee tips gegeven zonder lappen tekst? Als dit nu nog teveel is om te lezen en te begrijpen dan weet ik het ook niet meer... Ik ben nu zo concreet mogelijk ingegaan op het onderwerp van @joepmeloen en heb mij zoveel mogelijk aangepast bij de wens om het kort en duidelijk te houden. Als dit geen nuttig advies is voor preppers dan snap ik het niet meer.

Ach lieverd ik ga het lezen, ik weet toch dat het allemaal goed bedoelt.

Terug
Bovenaan