joepmeloen
Prepper goeroe
Ik wil zeker geen reclame maken voor Zibro maar ik durf wel te stellen dat indien je iets zoekt van een petroleumkachel je sowieso met een Zibro alsnog als beste uit de bus zult komen. Je moet dan wel een zogenaamde "turbo" aanschaffen (met extra boven verbranding) zodat de kachel nog efficiënter is en minder geur zal afgeven.
Dus zie je dit op de afbeelding dat is het prima
Bekijk bijlage 23629
Zie je dit op de afbeelding dan moet je deze niet aanschaffen.
Bekijk bijlage 23630
Ik heb flink wat petroleumkachels in de praktijk getest en een Zibro met extra boven verbranding komt voor mij met flinke afstand boven drijven.
Ik heb het dan over de oudere Zibro die je van 4 batterijen moet voorzien van de ontsteking. De turbo is wat gebruiksvriendelijker maar is ook veel gevoeliger voor storingen.
Het enige gevecht wat ik ooit met mijn 3 stuks Zibro's heb gehad was het vervangen van het lont. En ik ben alsnog als winnaar uit de bus gekomen.
Een laser Zibro heeft als extra nadeel dat deze niet zal werken indien er een stroomstoring is.
En mijn idee van een SHTF situatie is dat in geval van een stroomstoring ik zonder stroom wel de beschikking wil hebben over verwarming.
Ik heb deze en is toevallig nu in de aanbieding. Gaam van die mega grote batterijen in voor de ontsteking maar je kan hem ook zelf ontsteken met een lucifertje.
https://www.praxis.nl/badkamer-keuk...ls/qlima-petroleumkachel-r4224-stc-2/10073640
Laser-kachel is waarschijnlijk zuiniger en beter de temperatuur van te regelen en hebben allerlei snufjes als een co2 meter daar gegenover heb je weer wel stroom nodig om het te laten werken... heb ik dus niet veel aam als back-up kachel voor als de prik er af is. Vandaar de keuze voor een zo simpel mogelijk kacheltje optioneel op batterijen voor de ontsteking.
losse co2 meter er naast als je veilig wil zijn.