Ik voel een test aankomen... Eens zien of ik ergens een aluminium bakje / tankje kan regelen waar ik wasbenzine in kan laten staan.
Edit:
Op Ali kleine aluminium mini flesjes besteld voor de test, 2 stuks, 1 voor wasbenzine (~colemanfeul) en 1 voor Euro95.
Ze zijn overigens nog steeds niet binnen!
MAAR...
Ik heb van medeprepper / kampeerliefhebber / outdoorfreak
@Jasje een Coleman 550b cadeau gekregen!
Voor het pompje de revisieset besteld waarbij er een leertje in komt.
Leertje eerst een nacht in de Ballistol laten weken (olie) en toen gemonteerd, pompje werkt nu zeer goed
.
Dat is trouwens een tip voor iedereen met zo'n ding, het pompje moet af en toe geolied worden via het druppelgaatje wat er voor bestemd is.
Het brandertje werkt nu, en deze werkt SUPER!
Eigenlijk vreemd dat ik zo lang ben weggebleven van de vloeistofbranders.
Om deze te gebruiken om minder vluchtige brandstoffen als diesel / slaolie / petroleum / kerosine en andere meuk kan de generator gewisseld worden.
Ik heb vernomen dat ene
@frans81 er 1 heeft voor mij waarvan de prepwaardigheid van het toestel natuurlijk wel verhoogd word
.
MAAR...
Nu zit ik te denken... vluchtige brandstof... is ook spiritus of bio-ethanol...
In mijn ogen zou dit ook prima moeten werken in een mutifeul of i.i.g. brander mer generator voor colemanfeul / euro ongelood.
Ik heb van anderen begrepen dat dit allemaal niet zo lekker werkt en dat je aan het draaien blijft aan de regelknop om het ding aan de gang te houden.
Zijn er mensen die me hier meer over kunnen vertellen waarom dit is?