@Joosty09 , alles wat hierboven is geschreven in aanmerking genomen, kan ik mij wel voorstellen dat het redelijk ideaal is voor wie juist een "tiny house" zoekt van die afmetingen.
Het heeft al flink wat ramen, twee dakluiken en een grote deur. Alleen een luifeltje eraan en bij mooi weer zit je als in een woonkamertje met een schuifpui.
Hoogstwaarschijnlijk is het al van isolatie voorzien, en iets van ventilatie, waterleiding en afvoer schijnt het te hebben, en verlichting en elektra. Natuurlijke ventilatie moet er nog wel in worden aangebracht denk ik, maar een paar roosters plastsen is het werk niet.
Zou je de zinnen op een standaard zeecontainer zetten, en zou je ramen, deuren en dakluiken en al het andere nog moeten aanbrengen dan is dat niet alleen tijdrovend maar ook kostbaar denk ik.
Als ik alleen al denk aan een zeecontainer met z'n twee openslaande deuren, en al helemaal aan een "reefer" met gladde rvs wanden en een oversized koelcapaciteit tegen de achterwand, dan kost het flink wat moeite om daar iets bewoonbaars van te maken, en vooral iets veilig bewoonbaars.
In noodsituaties moet je het snel kunnen verlaten, en de aangeboden container biedt dat zo te zien.
Het is wel geinig merk ik, om met iemand mee te denken die het enthousiasme heeft om hierin iets moois te zien. Ik zie dat mooie en de mogelijkheden ook.
Hoe geinig zou het zijn, als een plaatsingsvergunning en de portemonnee het toelaat, om er een mooi puntdakje op te zetten, voor slaapruimte, met trapopgangen in de dakluiken bijvoorbeeld?
Met "de hele binnenkant eruit halen" zou ik zelf wat terughoudend zijn. Wat er aan tafels, wasbak e.d. in zit is waarschijnlijk nog prima. En dan die wand met tussendeur, die is niet slecht. Wat je verwijdert aan tafels en plaatwerk is vast voor hergebruik geschikt; het zal geen rommel zijn.
Als een tijdig transport kan worden geregeld en je voor de container een toegestaan plekje hebt, dan lijkt me het ding best aantrekkelijk, als "tiny house".
Het is kennelijk gebouwd om op schepen te worden gebruikt dus behoorlijk regendicht en solide zal het wel zijn. Hier, een soortgelijk meetlab:
https://www.marine-systems.nl/nl/referenties/milieu-meet-container-20ft/
Gevoelsmatig, verwacht ik geen problemen wat het gebruik van de hijsbalk aangaat. Het ding is kennelijk ontworpen voor de container, en in het ergste geval hijst men de container er voor eigen risico mee op een vrachtwagen. Natuurlijk eerst navragen, maar transportbedrijven zijn m.i. nuchter en ervaren genoeg...