joepmeloen
Prepper goeroe
Goeie tip; use common sense.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Goeie tip; use common sense.
https://www.ad.nl/tech/politie-neem...ndelcodes-gijzelsoftware-ontfutseld~a13c8e1c/Politie neemt cybercriminelen bij de neus: ontgrendelcodes gijzelsoftware ontfutseld
De politie heeft 155 codes te pakken gekregen om door gijzelsoftware geblokkeerde computers te ontgrendelen. De ‘decryptiesleutels’ werden ontfutseld van de criminele groep Deadbolt, die eerst niet in de gaten had wat de politie wel wist: de codes werden al verstuurd voordat de betaling definitief binnen was.
Ik vind t allemaal als gedoe klinken....
Wat zou t me kunnen boeien als iemand de wachtwoorden voor webwinkels waar ik wel eens wat gekocht heb weet?
Dan kunnen ze er iets bestellen op mijn naam, so what?
Ze zullen t dan toch zelf moeten betalen
Zelf weet ik t ww vaak niet meer en dan kun je heel simpel n nieuw ww aanvagen.
Bij alle belangrijke sites (bank, credit card maatschappij, DigId, etc) heb ik 2-staps verificatie aanstaan en krijg ik een sms met een code toegestuurd op een mobiel zonder internet
Met een simpel truukje (een deel van de naam van de website ergens verwerken in het wachtwoord) heb je voor elke website een uniek wachtwoord. Misschien dat iemand het kan ontcijferen als hij je wachtwoorden van 10 websites heeft maar die kans lijkt me vrij klein en dan moeten ze ook nog tijd in specifiek jouw wachtwoorden steken.
Je kan het ook wat minder opvallend maken Niet heel prepper-shelter hoef je op te nemen en je kan wat schuiven met posities.@marzman , 10?
Hmmmm, 1 bekend wachtwoord is dan al gauw: alle wachtwoorden bekend... viooltjepreppers-shelter, viooltjeing, viooltjeyabyum, viooltje...
Makkelijkst is: een jouw bekend liedje nemn, dan de eerste letters van de eerste zin, of coupletten nemen (neem dan effe niet het volkslied ;-), daar zet je dan een getal achter dat een relatie heeft met de website of in geval dit forum: phtvs.
@petroman , jij begrijpt het, dat bedoelde ik al die tijd al, niet het echte volkslied natuurlijk... Wel erg sympathiek dat je het aanduidt, maar de coupletten ontbreken helaas nog omdat er in het geniep bezwaren tegen werden geuit. Die coupletten moet je er dan nu zelf maar even bij rijmen, sorry... Het wordt zo natuurlijk wel een moeilijk te raden, en zeker niet te vergeten, wachtwoord!
https://www.preppers-shelter.nl/thr...-ons-zingen-uit-volle-borst.5583/#post-129045
dat slachtoffers helpt bij hacks en andere digitale aanvallen.
Zo schrijft het bedrijf LastPass dat het 'vrijwel onmogelijk' is om het hoofdwachtwoord voor de kluis te kraken, zolang klanten een uniek wachtwoord van minimaal twaalf tekens gebruiken - waarbij het wachtwoord een mix is van hoofdletters, kleine letters, cijfers en vreemde tekens - dat geen persoonlijke informatie bevat.