DAB radio? Ik heb er nog geen ervaring mee, en heb op voorhand toch wat bedenkingen. Van DAB naar DAB+ laat wel zien dat het waarschijnlijk niet uitontwikkeld is. Misschien zitten we dan zonder het te weten binnenkort met DAB++? Enfin, het is allemaal wel goed voor producenten en winkeliers, zo'n nieuwe ontwikkeling, dat is mij wel duidelijk. Vooral een feestje voor een ander... Voor mij is het gevoelsmatig meer een DAB----
Ik ben voor vooruitgang als het verbetering brengt, maar vind ook dat alles wat al goed is, vooral mag blijven. Behoorlijk behoudend benik (sorry), maar wel met oog voor (echte!) verbetering waar mogelijk.
Het is nu kennelijk van FM naar DAB omdat er meer zenders passen binnen de bandbreedte. Nog meer pulp...
Nu heb ik geregeld de radio aan staan, maar ik kan ook prima zonder extra herrie aan m'n kop en ben dus echt geen radio-freak.
DAB mis ik dus zeker nog niet, en ik kan ook prep-prima zonder het extra stroomverbruik die het oplevert!
DAB lijkt me wel een beetje een "anti-preppen". Overschakelen op iets dat met grotere waarschijnlijkheid eerder ophoudt te bestaan, als er eens iets tegenzit. De storingsgevoeligheid waarover ik lees, doet in ieder geval vermoeden dat het "op haren en snaren" functioneert, en er niet veel mis mag gaan. En of alle extra electronica en het digitale, niet ook veel kwetsbaarder is? Ik las al eens over een kooi van Faraday, en voor die dingen dan misschien beter twee, bij wijze van spreken.
Enfin, daar zit ik straks (toekomstvisie), met een oude buizenradio en met ook nog iets moderner maar nog wel gewoon FM. Bij mijn gadget-freak buurman komt er helemaal niets meer uit z'n DAB, die de geest heeft gegeven, en ook omdat die DAB-zenders er natuurlijk (veronderstelling) als eerste uit liggen. Mijn radio's doen het nog wel, maar het isniet veelmeer dan kraken, omdat alle zenders natuurlijk op DAB zijn overgestapt. We zijn dan aardig vern.... met z'n allen. En aan dat vern..... wordt nu al hard gewerkt. We zitten zo te zien middenin het voorspel, en doen er eigenlijk helemaal niets tegen...
Waarom moet ik nu denken aan de sirenes, die zo nodig moeten worden vervangen door een deuntje op onze mobieltjes? En aan de overstap op alles digitaal online, in plaats van met een formulier aan de balie. En straks het zelfstandig rijden van auto's en niemand die meer zelfstandig rijden kan. Het is veel van hetzelfde, en heeft eigenlijk weinig met bestendigheid en zekerheid van doen. Experimenteren... Ik mis bij dat alles toch echt de "back-up"!
Waar is het middel dat altijd wel werkt, als de "high-tech" het even af laat weten? Tja, in de afvalton...
En bij ons in onze schuurtjes natuurlijk...
We leven allemaal in een groot experiment, lijkt het soms wel.
Ik experimenteer ook wel eens, en dat gaat best wel eens mis...
Wilt u een misschien glaasje DAB? Lekkerrr... voor zolang het duurt dan...