@PBear , dan voorzie ik hier een zeer leerrijke periode in het verschiet!

Ik vraag mij wel af, hoe ons gestuntel gedurende de komende jaren over zal komen op een al door de wol geverfde "survivor"?!

Je schreef al eerder over het nut van wat muntgeld en edelmetaal om zaken van te kunnen kopen, en andere voorzorgen die in de Filipijnen van belang zijn. Als je nu onze samenlevingen in de EU ziet, wat zouden dan de belangrijke tips zijn die jou te binnen schieten?
Haha, tja, daar is vast een boek over te schrijven? Er vrede mee hebben dat zaken waarschijnlijk zullen veranderen, mentaliteitsverandering en genoegen nemen met "ietsje minder", is dan geen slechte. Nu moet ik denken aan mijn wat "verspil mij niet" zaken die wij gisteren kochten. Levensmiddelen die kort voor de houdbaarheidsdatum met 50-70% korting worden verkocht. Het gros van de spullen kopen wij "normaal vers", maar ook die "verspil mij niet" zaken vind ik geen enkel probleem. Enorm voordelig immers, en nog van goede kwaliteit. De dag erop is het formeel verlopen, maar ik zet mijn tanden er wel in als het smaakt, geen probleem

. Ik ben dan eerder iemand die de schimmel nog van de kaas snijdt denk ik

, en dan niet vanuit nood maar omdat weggooien onnodige verspilling is. Haaks erop, staat dan de insteek van bekenden die nog net niet gaan gillen zodra ze iets ontdekken dat 1 dag over de datum is... Ik vind dat wel passen in een wereld van comfort en overvloed waarin velen het zelfstandig nadenken uitgeschakelen, maar blijf het toch wat eigenaardig vinden

Zou dat "morgen nog passen", en in welke "hel" komen die lieden straks terecht, vraag ik mij af?