• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Defensie krijgt nieuwe rugtassen

Heb het voss model al in handen gehad, dit is een tas waar defensie over na gedacht heeft. Voor diegene waar ik hem voor geregeld heb is er erg over te spreken, en die is over het algemeen vrij kieskeurig over bepaalde tassen. De nfp camo ziet er tof uit, maar dat blijft uiteindelijk een kwestie '' you hate it or love it'' mocht die nog eens uitgebracht worden in olive of zwart dan overweeg ik ook misschien de aankoop nog. Voor zover hou ik het nog even bij berghaus en warrior assault. Mocht je er 1 willen aanschaffen hou dan MP in de gaten, komen er zelden voorbij maar meestal wel voor een mooie prijs.

Heb het voss model al in handen gehad, dit is een tas waar defensie over na gedacht heeft. Voor diegene waar ik hem voor geregeld heb is er erg over te spreken, en die is over het algemeen vrij kieskeurig over bepaalde tassen. De nfp camo ziet er tof uit, maar dat blijft uiteindelijk een kwestie '' you hate it or love it'' mocht die nog eens uitgebracht worden in olive of zwart dan overweeg ik ook misschien de aankoop nog. Voor zover hou ik het nog even bij berghaus en warrior assault. Mocht je er 1 willen aanschaffen hou dan MP in de gaten, komen er zelden voorbij maar meestal wel voor een mooie prijs.

die tassen bestaan al in het zwart, die worden uitgereikt aan de Marine, goeie kans dat als je in de buurt van den helder een dump binnenstapt je er een hebt?

Verder nog een vraagje, die VOSS rugzak 60L met 2x 10L zijtas, Ik krijg nergens gevonden hoe je de rughoogte in moet stellen?
is hier iemand daar bekend mee?

• Leuk
Waarderingen: JJ&A
De topic starter (frans81) is geen actief lid meer hier.
Als je de rugzak recentelijk gekocht hebt: wat zegt de verkoper over het verstellen?

Ik kan nergens op internet vinden op welke hoogte ik mijn rugzak in moet stellen voor mijn lengte; 1,81M
Is er hier misschien iemand die dat wel weet?
mijn rugzak is een "Rugzak 60L NFP Multitone" van defensie.

IMG_8413.jpg

IMG_8416.jpg

Is dat niet afhankelijk van de lengte van (alleen) je romp?
Sommige mensen hebben hele kange benen en anderen hebben juist een lange romp.

Mijn rugzak heeft ook heupbanden, dus als ik daar optimaal gebruik van wil maken moet-ie wel op mn heupen kunnen rusten.
Persoonlijk draag ik gewicht liever daar dan op mn schouders :)

Ja klopt, het is ook niet het losmaken en verstellen zelf, maar welke positie ik moet gebruiken voor de lengte van mijn rug?
Ik dacht eens gezien te hebben dat er bij zo'nzelfde rugzak maar dan in woodland een lengtemaat bij dat verstel deel gedrukt stond?
maar natuurlijk is dat nergens meer terug te vinden?

Ja klopt, het is ook niet het losmaken en verstellen zelf, maar welke positie ik moet gebruiken voor de lengte van mijn rug?
Ik dacht eens gezien te hebben dat er bij zo'nzelfde rugzak maar dan in woodland een lengtemaat bij dat verstel deel gedrukt stond?
maar natuurlijk is dat nergens meer terug te vinden?

Ja dat was vroeger inderdaad wel zo, toen had je bij de berghaus tassen ook 4 verschillende maten in de rugzakken. Nu durf ik alleen niet te zeggen of Voss dat principe heeft over genomen, of dat de tas nu universeel is geworden qua maat en dat ze de verstel opties een upgrade gegeven hebben.

Wat ik zelf meestal doe is de tas gewoon helemaal inpakken naar wens, dus licht spul onderin en het zware spul dicht bij de schouders plaatsen. Om daarna de tas af te stellen naar wens en comfort en houding van het lichaam, en de verfijning er van doe ik meestal als je er een stuk mee gelopen hebt. Bij een nieuwe tas is het materiaal en banden meestal nog vrij stug, naar mate het gebruik zullen er lichte correcties gedaan moeten worden om het comfortabel te houden.

dus licht spul onderin en het zware spul dicht bij de schouders plaatsen.

Blijkt maar weer dat ik er geen verstand van heb..
Ik doe altijd het zware spul onderin en het lichte spul bovenin?

Ik draag het liefst zo min mogelijk gewicht aan mn schouders en het meeste op mn heupen
Het is hetzelfde als je een klein kind of een zware tas moet dragen: het liefst op een heup (heb je nog 1 arm vrij ook voor andere dingen
Of is dat een 'vrouwending'? 😁 Mannen hebben over het algemeen misschien minder uh... 'bruikbare' heupen dan vrouwen 😊

Ik zou zelf zeker geen rugzak zonder goeie heupbanden willen hebben

Blijkt maar weer dat ik er geen verstand van heb..
Ik doe altijd het zware spul onderin en het lichte spul bovenin?

Ik draag het liefst zo min mogelijk gewicht aan mn schouders en het meeste op mn heupen
Dat lijkt me niet een vrouwending, maar het enige juiste. Het gewicht dichterbij je draaipunt en zwaartepunt.
Als je het zware spul bovenin laadt, word je letterlijk topzwaar. En doordat je bovenlichaam dan een hefboom wordt vanaf je heupen, ontstaat er veel meer druk op je rugspieren om rechtop te kunnen blijven.

Het principe is niet heel veel anders dan het verschil tussen tillen uit je benen of tillen uit je rug.

Ik zal eens kijken of ik iemand een foto kan laten maken hoe bij mij die schouderbanden zitten.
Ik had al het een en ander proberen uit te zoeken, maar ik krijg het niet voor elkaar dat die schouderbanden zitten zoals men denkt dat het het beste is.
misschien dat iemand hier dan kan zeggen wat ik fout doe? (of niet)

• Leuk
Waarderingen: Mayo
Terug
Bovenaan