Voor niets geprept bestaat niet
Diensplicht zou voor veel jongeren effe zeer goed zijn . Gaat de luiheid eruit en weten ze wat discipline inhoud. Het nut van iets doen , en betekenis geven aan .
Nou Frans, nou net "iets" doen leer je niet in het leger! Daar leer je vooral te wachten en niet veel doen.
Ze hadden nooit de dienstplicht moeten stop zetten. Ik weet dat het niet afgeschaft is maar niet meer word gevoerd.
Met de huidige samenleving denk ik dat we erg veel deserteurs krijgen.
Je eigen scheel betalen aan belasting over een appel en banaan en dan ook nog een kogel vangen voor die zelfde regering.
Ik zou het zelf ook niet eens meer doen.
Grappig, in 1 post zeg je dat de dienstplicht voor anderen wel moet gelden maar dat je zelf niet mee zou doen, lekker tegenstrijdig.
Het zou goed zijn om de dienstplicht weer te voeren, veel jongeren zouden er wel van opsteken. En wil je niet in het groen dan in het wit, blauw, grijs?? Voor mannen en vrouwen! Geen uitzonderingen!
Een jaartje luisteren en doen wat opgedragen wordt.
Een jaartje luisteren en doen wat je wordt opgedragen... Serieus? Ik was nog steeds in de veronderstelling dat de meeste preppers een gezonde dosis eigenwijsheid hebben waardoor ze tegen de stroom in gaan preppen. En dan typ jij dit?
@Allen:
Geen dienstplicht! Niet oproepen!
Vechten voor een oorlog die bedacht is door anderen, de zogenaamde leiders, die zelf niet naar het slag(t)veld gaan, en hun kinderen ook niet.
Maar wij die, er niets mee te maken willen hebben, moeten tegen andere mensen moeten vechten die ook gestuurd zijn door hun leiders. En ook niet tegen ons willen vechten met kans om nooit meer terug te komen.
Stop al die vlagen maar in het hol van al die zogenaamde leiders, of laat ze het zelf maar uitvechten in een arena, kom ik wel kijken.
En al dat geneuzel over "discipline bijbrengen" of dat ze in dienst weer iets leren, houd toch op.
Opvoeden is aan de ouders, niet aan de overheid (tenzij je in Noord Korea of China woont).
Discipline komt je ook aanleren door bij een sportvereniging te gaan.
En al die zogenaamde "skills" die je bij defensie leer kun je prima zelf aanleren, YT filmpjes genoeg en daarna zelf uitvoeren (wel doen!).
Al die oud dienstplichtigen die roepen over hun tijd, houd toch op, het meeste deed je niets en probeerde je onder elk klusje uit te komen, en wat je leerde was frikandellen vreten in de mes en bier zuipen. En die nep sergeantjes die de autoriteit hadden van een mindervalide stadswacht... Maar je hoofd is geprogrammeerd alleen de leuke dingen te herinneren, niet de onzin.
Tevens vind men dat het vroeger beter was en de jeugd van nu niet deugd, in mijn tijd... Maar dat zegt elke generatie over die na hem komt, dus dat snijdt ook geen hout.
Had ik al eens genoemd dat ik faliekant tegen dienstplicht en het oproepen van dienstplichtige ben??