Ben je echt lui zoals ik en hou je ervan dat het ook mogelijk zou kunnen mislukken dan doe je een paar stekjes lostrekken en prop je ze zo in de grond.
Dit zijn 3 stekjes waarvan die linksboven de grootste is, die rechts was redelijk mini en rechtsonder is bijna dood. Ik doe over een week of 3 nog wel een update hoe ze eruit zien.
Omdat het zo ongelooflijk k*T weer is geweest (op gisteren na, wat een mooie dag) had ik wel een stuk polycarbonaat bovenop die bak gedaan zodat de regen niet gelijk de plant zijn laatste Fotosynthese zou uitblazen.
En aangezien ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen toch maar even gekeken. (die bovenste foto is dus van 4 maart)
En wat denk je? (ik dacht hartstikke dood)
Dan zie je ook gelijk dat stuk polycarbonaat wat ik 1 jaar geleden al in de vuilnisbak had willen kieperen maar nu toch wel van past is gekomen. Ik denk dat door de paar dagen zon en de drang om als plant te willen leven toch kans van slagen heeft gehad.
Die linkse gaat het gegarandeerd overleven, die rechtsboven vermoedelijk ook wel. En het zou me niks verbazen dat zelfs dat miniscuul kleine stekje wat er dood uitziet het ook nog gaat overleven maar dat zien we wel over 1 week.
In de tussentijd mijn brave hendrik gevonden ( 5stuks) maar die ga ik denk ik maar "verlegen hendrik" noemen.
Ik heb deze nu verdeeld over klein/zand/zon/schaduw en ik ga kijken wat het gunstigste zal zijn voor deze plant.
Ook nog 2 bessenstukjes geplant die ik zag staan bij de Aldi.
Een zwarte en een rode aalbes
Ik ga vandaag de rest proberen te planten en zal ook eens op zoek gaan naar enkele pogingen van vorige jaar die ik letterlijk uit het oog verloren ben. Voornamelijk mijn artisjokken die ik op mijn vorige locatie zonder enige moeite in de tuin had staan zijn hier tot nu toe niet gelukt. En ik mis ook nog een stuk of 4 doorlevende kruiden/groenten die letterlijk zijn ondergesneeuwd.
Als er nu mensen zijn die ook iets in de tuin hebben staat wat doorlevend is. En wat tevens eetbaar is en je zelf ook daadwerkelijk hebt geproefd dan kan je dit hier mooi kwijt.
Uiteraard met foto's (die je zelf hebt gemaakt en niet een stockfoto).
En als er nou bepaalde zaken compleet mislukt zijn qua opkweken/vermeerderen dan is dat minstens net zo interesant.