petroman
SHTF Expert
Nou niet meteen de overjheid de schuld geven met wetten en regelgeving.Bedrijven mogen het niet meer gebruiken door alle begrijpelijke regeltjes en wetgevingen .
Het is de fabrikant die de eindstreep trekt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou niet meteen de overjheid de schuld geven met wetten en regelgeving.Bedrijven mogen het niet meer gebruiken door alle begrijpelijke regeltjes en wetgevingen .
Nou niet meteen de overjheid de schuld geven met wetten en regelgeving.
Het is de fabrikant die de eindstreep trekt.
Perslucht / Gas cilinders is weer ander verhaal daar je die zelf niet mag vullen .
Bekijk bijlage 10567
Kleine correctie: Perslucht mag je wel zelf vullen, als je zou willen kun je gewoon een compressor aanschaffen. Ook kun je bij veel duikzaken zelf je fles aan de automaat vullen.
Wel moet de fles elke 5 jaar gekeurd worden, dit wordt bij zelf vullen niet gecontroleerd maar bij een vulstation natuurlijk wel. Ik heb ik mijn tijd als vulmachinist vreemde zaken gezien. Verkeerde kranen op de fles, zware inwendige corrosie, uitwendig ook. Aluminium flessen met nekscheurtjes. Kortom, doe voorzichtig met de persluchtcilinders en laat ze op tijd keuren.
Compressor heb ik al heel lang !
Dat ik gewoon lucht in een fles mag persen dat weet ik wel.
Maar ik dacht dat het niet mocht bij beademingsapparatuur .
Bij de Brandweer bestaat dat toch uit een mengsel ??
Of is dat gewoon gefilterde buitenlucht in die Cilinders ?
Nee hoor, ademlucht is gewoon gecomprimeerde buitenlucht. Dat gaat eerst door een actief koolfilter en een droogfilter.
Het droogfilter voorkomt dat er vocht in de fles komt en daarmee eventuele put corrosie.
De druk is afhankelijk van de fles en zit tussen de 230 en de 300 bar.
Gewone compressoren zijn meestal niet geschikt voor ademlucht, oa door gebruik van het verkeerde type olie en het niet halen van de juiste druk.