Even over wat hier geschreven wordt over de binnenvaart: wat een BS. Schepen die op de rijn varen kunnen nog altijd 2.00 meter afladen.(vandaag) Dat is helemaal niet slecht, gezien er een tijd is geweest dat er maar 1.10 gevaren kon worden over Kaub. En tot Duisburg nog 2.5 meter (vandaag) voor nederland is een diepgang van 2.80 of meer normaal. en tussen Antwerpen en Rotterdam en Amsterdan lukt het ook met 4.00 eter zonder probleem, en dat is meer dan de meesten kunnen laden. Dus er is geen sprake van een probleem door te weinig water. Verder is en ook nog het wijd vertakte NATO leidingnetwerk wat al jaren gebruikt wordt om brandstof te verpompen. Daarnaast heeft bijvoorbeeld Schiphol gewoon een eigen leiding liggen vanaf de Europoort.
Dank voor je professionele inbreng.
(Van diepgang had ik nog geen kaas gegeten).
Dat zou betekenen dat het enkel om een tekort aan chauffeurs gaat.
En ik vraag me dan af waarom het aan de droogte geweten wordt.
In het nieuwsbericht wordt
Evofenedex erbij gehaald als hebbende 'verstand van zaken'.
Een ondernemersvereniging in de logistiek en export. Commercieel dus.
Geeft te denken.
Overigens heeft de commercie (nog) niet zo heel veel aan het NATO leiding netwerk.
Uit de "
Kennisgids 4 Kabels en Buisleidingen",
Raad voor Vastgoed Rijksoverheid (RVR),
Min. van Financiën.
lol: Via de site
www.hoogwaterbeschermingsprogramma.nl).
""
1. Wat is de Defensie Pijpleiding Organisatie?
Defensie Pijpleiding Organisatie (DPO) beheert een pijpleidingstelsel in Nederland waar vliegtuigbrandstof
en incidenteel voertuigbrandstoffen door wordt vervoerd. Het DPO netwerk maakt deel uit van het Central
European Pipeline System, dat eigendom is van NATO. Het Defensiepijpleidingsysteem (ca. 1.180 km) is
vanaf het midden van de jaren 50 aangelegd in gronden (ca. 10.000 percelen), toebehorende aan zowel
overheden als particulieren.
2. Zijn de leidingtrajecten geheim?
Een wijd verbreid misverstand is dat deze leidingen geheim zouden zijn. Voor DPO is informatieverstrekking
van groot belang voor de integriteit van de leidingen en het voorkomen van milieuschade. DPO is al
sinds 1985 aangesloten bij het KLIC, informeert grondeigenaren en -gebruikers met mailings, verstrekt
periodiek informatie aan gemeenten en - op verzoek - ook andere overheidsinstellingen en voert samen
met de DVD overleg over ruimtelijke plannen. Naast de hierboven vermelde informatieverstrekking aan
gemeenten en brandweer is er bij calamiteiten ook informatie over DPO-leidingen beschikbaar via
de VerzekeraarsHulpDienst (VHD), een initiatief van de Vereniging van Leidingeigenaren in Nederland
(VELIN). Het beheer van het leidingennet wordt ondersteund door een Pipeline Management System (PMS).
""
En het noorden van het land heeft er niets aan:
Bron:
Min. van Defensie
Tijd voor een groot rijbewijs?