Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
als je in de buitenste cicel zit had je toch ook jodium nodig?
Is vast weg bezuinigd.
Misschien een idee dat mensen, met alle goede bedoelingen, die geen directe dan wel indirecte ervaring hebben zich minder uiten in dit soort topics.
...............
Als je als prepper niet kan of wil lezen en/of je verdiepen in de materie: begin er dan niet aan.
Ik ga niet roeptoeteren dat mesnen maar jodium moeten gaan slikken zoner verstand van zaken.
En er is al veel geschreven op met name het oude forum. Als je daar alles gelezen hebt en dan nog vargen hebt ok.
I rest my case.
Onzin, jij zit vast in je zandfilter met overdruk ventilatie systeem. Meeste mensen hebben daar geen mogelijkheden voor want dan moeten ze ventilatie aanschaffen en een onafhankelijke krachtbron om het ding te laten draaien (uitgaande dat de elektriciteit uitvalt). Daarnaast zijn er tegenwoordig wel betere en makkelijker filters dan een bak met speciaal zand.
Volgens mij wordt er flink langs elkaar heen gecommuniceerd
Wat @petroman probeer uit te leggen (zover ik het kan volgen) is dat zolang men niet begrijpt dat je bij ventilatie een circulatiestroom heb van lucht, en je niet de moeite wil nemen om de basis hiervan te begrijpen, het zinloos is om een advies te geven.
Door het creëren van een overdruk kan je prima de stof buiten houden, maar dan moet je goed nadenken over de aanvoer van lucht/zuurstof en ontkom je niet aan een filter.
En een zandfilter is denk ik nog steeds een van de beste methodes om radioactiviteit te filteren. (in relatie met beschikbaarheid/kosten/eenvoud)
Een normaal ventilatiesysteem werkt door lucht naar buiten te verplaatsen, en dit betekend automatisch dat alles wat je verplaats aan lucht naar buiten, met exact dezelfde hoeveelheid naar binnen krijgt.
(vandaar ook het advies om dit af te sluiten)
Maar goed, dan ben je er niet want als je dan in je dicht getapte huis een blik bonen zit op te warmen op je woodstove en bezwijkt aan een co2 vergiftiging omdat je wel de tip had opgevangen van afsluiten ventilatie, maar niet de moeite heb genomen om je te verdiepen in de gevaren hiervan heb je het tegenovergestelde bereikt.
Doet me denken aan de discussie over het gebruiken van een boot bij een overstroming.
Klopt helemaal. En ook dat werd steeds weer aan elke nieuweling uitgelegd.Doet me denken aan de discussie over het gebruiken van een boot bij een overstroming.
Dacht dat dat nog gewoon banaan heette
@Stuudje Wij zijn nog redelijke nieuwelingen en ik ben benieuwd of je over de boot versus overstroming ook ergens een afbeelding hebt? (Ouders bezitten er nl. 1)
Onzin, jij zit vast in je zandfilter met overdruk ventilatie systeem. Meeste mensen hebben daar geen mogelijkheden voor want dan moeten ze ventilatie aanschaffen en een onafhankelijke krachtbron om het ding te laten draaien (uitgaande dat de elektriciteit uitvalt). Daarnaast zijn er tegenwoordig wel betere en makkelijker filters dan een bak met speciaal zand.
@homerun. bij de biodome projecten kwamen ze altijd op het probleem dat ze niet in eigen zuurstof konden voorzien en ze zuurstof injecties van buitenaf nodig hadden.
de hoeveelheid planten om voor 1 mens zuurstof te voorzien is zo groot dat het ondoenbaar bleek.
Edit
een van de factors was het materiaal waarmee ze waren afgesloten dit bleek ook zuurstof te kosten