Ray
SHTF Expert
@Ray Hardlopen, ik...???! Aaaarrrchhh, ik heb aan weinig dingen zo'n hekel...
De beste manier om echt het uiterste uit de knieën en enkels te halen. Ik bedoel, niet dat ze nog in topconditie zijn op het moment dat de rest het begeeft ....
Ik lees via jouw link: in het centrum van Athene, viel de boodschapper dood neer; hij bleek een zonnesteek te hebben opgelopen.
Goede tip... een fijne sport is dat! En dan toch weer die zon...
Hmmm, dat stroom vreten en levensduur klopt wel... Maar 100 x korter dan transistoren??? We hebben het over EMP, en dan is het met transistoren toch wel over en sluiten ...
"[...] The energy from the EMP pulse wave will melt down the transistor ‘junctions’ within semiconductor electronics. You could have a portable shortwave radio sitting on your desk, not plugged into anything at all, and as the invisible wave strikes it, it will fry [...]"
Postduiven melken is dan inderdaad zo gek nog niet. Ik ontvang graag berichten, en zeker dan...! Lekkerrrr
Des te fijner de elektronica, des te gevoeliger voor een EMP het is. Een dikke elektro motor zal er niet snel last van hebben, maar je smartphone met 19 nanometer chips des te eerder.
Daarom bewaar je cruciale elektronica als bv. je wereldontvanger, zonnepaneeltje, ledlampjes, smartphone/tablet met nuttige documenten, porto's, etc, bij voorkeur in een metalen, geïsoleerde doos (kooi van Faraday), maar dat is weer een eigen topic waard.