W-O-L-F
Senior Prepper
zorgen dat een ander overleeft of op zijn minst geen hinder gaat veroorzaken voor jou is ook overlevenJe bob is jou overlevingspaket.
en geloof me als ik zeg dat als het er op aan zou komen ik zeer goed in staat ben om voor mezelf te kiezen en ik niet zou terug deinzen om als het niet anders kan, een ander te eindigen
maar als ik al van tevoren moet denken dat ik remie ben, blijf ik wel thuis, dan is het me niet meer waard te evacueren
ik wens geen afstand te doen op voorhand van mijn menselijkheid en mededogen vanwege een 1000 gram zooi die ik extra mee sleep, me reserve schoenen wegen meer
en ik herhaal, vertel me dan :
hoe lang ik met de BOB moet doen , want het is leuk dat je denkt met een uurtje op je schuil adres te zijn, maar dat komt meestal niet uit en kan makkelijk dagen of zelfs weken worden
en welke risico's ik zal tegen komen storm vliegend puin obstakels waar ik me aan snij, vreemden die op me schieten, vallen, vergiftiging .......
dan kan ik de helft er uit gooien
hier hoef ik niets aan toe te voegenMaar voor mij is het te belangrijk om hier niet op de minimale toer te gaan, zou mezelf niet kunnen vergeven als ik mis zou grijpen omdat ik niet te veel wil meenemen.
twee tubetjes secondenlijn in het EHBO-tasje
arggggg daar heb je het weer, en dan nog wel "Flinke snij wonden " ?? sorry maar ik moet echt even blazen / toeteren
ga nou eerst eens lezen wat er op alle tubes seconde lijm staat en welke stoffen er in zitten ( elk tube is anders van samenstelling )
ga dan eens vragen bij een goede arts of chirurg wat de gevolgen zijn van on oordeelkundig gebruik van die hornbach zooi
en vraag dan gelijk waarom de grote snee die je hebt gelijmd ( geprobeerd, want het gaat je niet lukken een grote bloedende wond dicht te lijmen, en dat garandeer ik je, ) niet geneest / sluit en waarom de randen zo erg rood zijn geworden
Gladde huidwonden (niet groter dan 5 cm) kunnen worden gesloten met wondlijm ( dus niet met het kruidvat/action tubetje )
http://www.eerstehulpwiki.nl/wiki/index.php/Huidlijm " Vuile wonden en huidverwondingen die blijven bloeden kunnen meestal niet met huidlijm gesloten worden. Bij lijmen van een wond met veel straatvuil of een verwonding met een vleesmes wordt de wond in principe niet gelijmd. Hierbij worden eventuele bacteriën ingesloten en kan een ontsteking ontstaan. Pus en vuil kunnen de wond dan niet verlaten en de wondgenezing wordt negatief beïnvloed. Indien een wond blijft bloeden houdt de lijm vaak niet voldoende en gaan de wondranden opnieuw wijken. "
en wat bijvoorbeeld cyanolit / cyanoacrylaat van de Hornbach variant doet met je behalve een bloedvergiftiging opleveren
Weefsel schade is nog de minste. zoals @Sun Beh Nim zegt, alleen in nood
en als je niet weet hoe een hecht tang werkt
leer dan een drukverband aanleggen en hoe je een zwaluwstaart maakt en gebruikt
hier een pdf met erg goede eenvoudige plijster tips http://www.ehboveenendaal.nl/document/Pleisterkaart.pdf
het hele seconde lijm verhaal is al op het oude uitgekouwd
en hier ook al een keer https://www.preppers-shelter.nl/for...tmiddel-bij-kleine-snijwonden.880/#post-13510
met die mentaliteit, ben je in elk geval welkom in mijn groepNiet alleen voor mezelf, maar ook om andere te helpen.
De opleidingssituatie gata uit van een slagveld waar vriend en vijand per definitie minimaal een snelverband bij zich heeft. Standaard procedure is dan om die van de gewonde te gebruiken. MEDE omdat daarna de man/vrouw afgevoerd wordt naar een gewondenverzamelplek voor verdere behandeling.
justem, sempre
en dan kan je in die situatie ook brullen "medic " en dan komt er meestal een peepeltje
dat is idd echt een heel andere situatie dan wanneer je als mens op elkaar bent aangewezen zonder vooruitzicht op hulp of beter
en omgekeerdDus ook jij bent dan zeer belangrijk . Want zonder jou sterft de rest misschien ook .
zonder de rest sterf jij mogelijk ook .
het mes snijd vaak aan 2 kanten
in elke oorlog en calamiteit is altijd gebleken dat mensen die samen werken meer kans hebben te overleven