Laat ik beginnen met zeggen dat Ik bewondering voor wat je doet.
het is een hele toer en never Enting story (phun intended)
en zelf zou ik me heeeel lang met me achterpoot achter me linker oor krabben voor ik het zou doen. ( nou vindt ik dat wel heeeel erg lekker )
Alleen ik vraag me een aantal zaken af.
het klinkt mooi maar mij iets te rooskleurig
buiten al het werk, dat vernoem je al en daar kan je ook op wachten
Het is geenszins mijn bedoeling de “miegus “ er op te gooien
of afbraak te doen.
Al lijkt het als ik het zelf terug lees, behoorlijk negatief
Ik heb dingen wat bij elkaar gezet waarvan ik denk dat ze zo zijn of kunnen zijn
ik heb hier verder geen directe ervaring mee dus het zijn vragen in stelling vorm en niet gebaseerd op kennis van zaken
Jij heb nu die ervaring deels wel of bent tegen die dingen aangelopen bij de aanschaf
dus mogelijk kan je een en ander uitleggen of corrigeren
Belasting
er is wel vrijstelling voor bos en natuurgebied
maar telt volgens mij wel als vermogen
Opbrengst oogst en verkoop is belasting vrij
Vermogenstoets
voor zo ver ik kan inschatten telt dit bezit wel mee voor de vermogens toets
dus als je een uitkering nodig zou hebben of van zorg afhankelijk zou zijn/worden loop je de kans dat je het zal moeten opeten
Verblijf
De meeste gebieden zal je niet mogen verblijven langer dan 1 nacht of maximaal enkele nachten
En zal je geen permanente verblijven mogen oprichten,
en zelfs je tent of camper moet de zelfde morgen weg
Vuur
in veel gemeente gelden verordeningen dat open vuur niet mag
en soms helemaal geen vuur
alhoewel je op je eigen terrein een vuur zou mogen maken kan een gemeente daar een stokje voor steken of zo moeilijk kaken dat het niet grappig is
Omheining
in veel gebieden mag je dus je terrein niet afschermen en ook dieren de doorgang niet belemmeren
zelfs kan het zijn dat je iedereen er overheen moet laten lopen
Kappen
er zijn gebieden waar de gemeentes een eis stellen hoeveel je mag kappen en in welke dichtheid
Aansprakelijkheid
Als iemand zijn afval op je landje gooit terwijl je er niet bent, kan het zo maar gebeuren dat je aansprakelijk wordt gehouden
en ik vermoed dat dit niet is te verzekeren ( in de kleine lettertjes zou dat / dergelijks worden uitgesloten denk ik )
Als er brand uitbreekt op jouw terrein, en verwoest dat van de buren, denk ik dat je aansprakelijk bent
Brand buiten eigen schuld
Ik vermoed dat als er een brand buiten jouw schuld ook jouw stukje verwoest, je verplicht zal worden op te ruimen en het beplanten
Onderhoudsplicht
bepaalde gebieden zal je worden verplicht aan een beheers plan te voldoen
of minimaal een aantal zaken verplicht te onderhouden.
paden kunnen mogelijk tot je onderhoud verplichting behoren of als gemeenschappelijke onderhoudsplicht worden gezien
Onteigening
Loop je als je niet oppast of grote pech hebt de kans dat een gemeente of rijk een weg door je bos gaat aanleggen
Of een gemeente de dorpskern uitbreid en je dus moet ophoepelen