Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Berekenen van verbruik en kosten?
Het is dat ik pas per 1-11-2022 stroom en gas van Nextenergy krijg, want anders had ik voor morgen de calculator er niet bij hoeven pakken. Het moet niet veel gekker worden...
De app geeft aan dat de stroom de gehele woensdag 26/10 gratis is!
En gas kost die dag 0,26 Euro/m3 (kaal).
Wie van jullie solarguys krijgt een vaste vergoeding per kWh? Zullen we dan morgen maar even een verlengsnoertje overgooien en de winst delen? Ik doe dan net of ik een zonnepaneeltje ben!
Ik lig er eigenlijk niet wakker van wat het allemaal kost.
Mijn geiser gebruik ik niet en de CV ligt ( nog niet aan )
Ik heb warm water van een elektrische boiler.
We koken ook elektrisch.
En met 24 zonnepanelen op het het dak draaid mijn meter enkel achteruit.
@RockyFlats
Ik heb nog nooit van energie leverancier veranderd. Dit omdat mijn schoonvader te werk gesteld was bij de grootste elektriciteit maatschappij van België. En dit niet om putten te graven. Mijn schoonouders hebben daar indertijd een mooi voordeel gekregen als ook hun kinderen. En daar profiteert in nog steeds van.
Ik heb lang mijn meter stand ( per mail ) door gegeven als 0 verbruik of enkele KW.s .
Maar ook ik begin te bezuinigen. En zo had ik vorig jaar meer dan duizend KWh minder verbruikt dan andere jaren.
Om een beetje een buffer te hebben heb ik maar 1/3 van mijn minder gebruik op gegeven. Niet wetende welke zomer we gingen krijgen.
Nu bezuinigen we eigenlijk nog meer ( omdat iedereen het doet zeker) en vooral op gas verbruik. Wat sinds mei 2022 nul is. Natuurlijk dit ten koste van de elektriciteit.
Maar van die wek ik er nog steeds meer op dan ik er verbruik. ( op jaar basis)
Mijn enige probleem is ( lijk u ook aangeeft ) is als ze op het idee komen om hier een zogenoemde slimme meter te plaatsen. Dan heb ik plots een groot minder verbruik. Of ze mij dat dan gaan uitbetalen ligt aan de Belgische overheid die nog steeds de terug betalings wet niet hebben goed gekeurd.
Ik verwarm nog niet met airco. Maar ik zal er even over hebben met ons Barbara.
Natuurlijk ligt het veel aan de gas prijs. En die wordt nog steeds voor heel Europa bepaalt in Den Haag.