• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ervaring eco flow camping light

@RST , oei, over de kennelijke beperkingen van jouw zus had je het niet eerder. Sorry om ervan te horen!😉

Tenminste, voor Ali freaks is het geen nieuws, maar voor ieder ander staat toch duidelijk leesbaar in die advertentie dat retourzenden gratis kan?
Bekijk bijlage 27352
Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud jouw zus is, maar dit is een artikeltje van 4 jaren geleden, en 5 jaren ervoor zal het niet veel beter zijn geweest denk ik.😁
Bekijk bijlage 27353
Succes (en sterkte met de zus)!😁

Hahaha geen idee, dit gaf ze mij echt aan😲. Weet dus ook niet hoe het zit.
Dan is haar lezen slechter dan ik dacht...
ik ga haar er verder ook maar niet meer mee lastig vallen.

Ik heb wel de nodige prepspulletjes van alie maar alleen zaken waarvan je de kwaliteit ondubbelzinnig kunt beoordelen/controleren of waar je een mindere kwaliteit kunt compenseren met meerdere exemplaren.
Kernonderdeel van een eco flow lamp is naar mijn mening de oplaadbare batterij. En dat is nou net zo'n onderdeel waarvan je geen zicht hebt op de kwaliteit. Beter laat je die dingen staan.

Een duurdere (of originele) versie komt (uiteraard) uit hetezelfde land maar het kopen bij een leverancier van naam beschermt je doorrgaans tegen rommelkwaliteit.

• Leuk
Waarderingen: RST
Ik heb wel de nodige prepspulletjes van alie maar alleen zaken waarvan je de kwaliteit ondubbelzinnig kunt beoordelen/controleren of waar je een mindere kwaliteit kunt compenseren met meerdere exemplaren.
Op zich vind ik dat een gezonde insteek @preparator , maar de tijden zijn veranderd. Ali heeft er geen belang bij om mindere kwaliteit te leveren dan waarmee een product standaard wordt uitgerust. Waarom zou de fabrikant van die eco flow lamp een mindere batterij in een parallelproductie stoppen als die een dubbeltje goedkoper is maar wel de naam van het product beschadigt?
Kernonderdeel van een eco flow lamp is naar mijn mening de oplaadbare batterij. En dat is nou net zo'n onderdeel waarvan je geen zicht hebt op de kwaliteit. Beter laat je die dingen staan.
De batterij is inderdaad het belangrijkst, en dat diskwalificeert wat mij betreft alle apparatuur met een vaste oplaadbare batterij, tenzij het niet anders kan. Ook daarom is die Sofern BLF lamp m.i. veel beter.
Een duurdere (of originele) versie komt (uiteraard) uit hetezelfde land maar het kopen bij een leverancier van naam beschermt je doorrgaans tegen rommelkwaliteit.
Dat zegt de "leverancier van naam", maar rondkijken en uitproberen heeft mij geleerd dat dat toch meer met propaganda te maken heeft.😁

Tenminste, zeker in die gevallen dat er exact hetzelfde product wordt geleverd. Er is vaak maar 1 versie. De "leverancier van naam" koopt die ook waar de Ali verkoper ze koopt, en gooit er een prijsopslag van 150% overheen.
Het product is dan al door anderen ontworpen, geproduceerd en in het magazijn gezet. 80% van het gehele proces is dan naar mijn idee al verricht.

Wat voegt de verkoper van naam dan nog aan substancieels toe om die prijsopslag te verantwoorden, naast het in de etalage leggen, een weekje opslaan en de kassa aanslaan?

Het is zo tientallen jaren lang een feestje geweest voor de handel en middenstand. De burger kon niet bij de groothandel kopen, en de marges waren daar al ingebakken. De loodgieter kreeg 30-50% korting op kranen, douchebakken en wat al niet meer en de klant betaalde naast het werkloon het volle pond. Waarom dat normaal was, daar ben ik nog steeds niet achter. Nu is dat door online verkoop van spullen drastisch veranderd, voor vele bedrijfstakken. Had ik mijn BLF A6 zaklampen indertijd voor €27 kunnen kopen in de winkel in plaats van voor €55 dan had ik ze daar gekocht en niet verder gezocht naar een Ali waar ik ze voor €22 kon kopen. De wal keerde dus het schip. Een winkel die nu nog 60% prijsopslag hanteert zonder navanante tegenprestatie, dat is een dinosaurus, op sterven na dood. Het succes van de Action spreekt boekdelen.

Als ik voor mijzelf spreek zie ik nog steeds een voordeel aan een fysieke winkel. Ik vindt het altijd erg fijn om, zeker bij een duurdere aanschaf, een product voor aanschaf te kunnen bekijken/bevoelen om een idee van de kwaliteit te kunnen krijgen. Of van de maat van iets, past het goed, zit het lekker, houd een zaklamp of mes prettig vast etcetera. Daarnaast de mogelijkheid om er terug te kunnen komen als er wat mee is en de afhandeling van eventuele reparatie of garantie via hun te laten lopen vindt ik zelf heel prettig, ik kies dan bij voorkeur ook voor lokale of regionale winkels.

Ook de mogelijkheid om "per direct" een artikel in de hand te hebben inplaats van een aantal dagen tot weken te wachten is mijns inziens een voordeel .
Net als de mogelijkheid om cash te betalen.

GreetZ,
Pjotr78

Laatst bewerkt:
Als ik voor mijzelf spreek zie ik nog steeds een voordeel aan een fysieke winkel. Ik vindt het altijd erg fijn om, zeker bij een duurdere aanschaf, een product voor aanschaf te kunnen bekijken/bevoelen om een idee van de kwaliteit te kunnen krijgen. Of van de maat van iets, past het goed, zit het lekker, houd een zaklamp of mes prettig vast etcetera.
@pjotr78 , dat voordeel heeft een fysieke winkel, toegegeven.
Het hangt dus ook een beetje van het product zelf af en welke ervaring men ermee al heeft of wil hebben.
Ik kocht mijn vaatwasser, wasmachine, wasdroger en TV gewoon online zonder een fysieke winkel te hebben bezocht, om maar wat te noemen, en dat kan met veel andere producten ook, risicoloos.
Mijn tweede tot en met zesde BLF A6 lamp kon ik gerust online kopen. Dat ik de eerste er ook kocht staat daar even los van en heeft meer met onderzoek en het lezen van recenties van doen. Maar schoenen of een jas, die past men inderdaad het beste fysiek. De relatief beperkte keuze vind ik wel weer een nadeel van een fysieke winkel, en dat zie ik toch echt niet terug in de prijs.
Daarnaast de mogelijkheid om er terug te kunnen komen als er wat mee is en de afhandeling van eventuele reparatie of garantie via hun te laten lopen vindt ik zelf heel prettig, ik kies dan bij voorkeur ook voor lokale of regionale winkels.
Ook dat is een voordeel. Een nadeel vind ik wel, dat men je eerst laat betalen voor dat tweede (vervangende) exemplaar maar het je niet mee geeft. Ik koop er dan liever 2,5 maal zoveel van online en "heb er per saldo 2,4 prima werkend naast 0,1 defect" direct in handen.
Ook de mogelijkheid om "per direct" een artikel in de hand te hebben inplaats van een aantal dagen tot weken te wachten is mijns inziens een voordeel .
Net als de mogelijkheid om cash te betalen.
Ook dat zijn voordelen van "fysiek". En ook voor mij tellen die voordelen, soms.

Bij mijn foeteren op "vorkschrijvers" nam ik het totaalplaatje van voordelen en nadelen (voor mij) als uitgangspunt. Als ik jou mijn zaklamp ter kennismaking laat vasthouden dan kan ik er m.i. ook geen vet bedrag voor rekenen, en evenmin voor een twee weken eerder leveren. Veel verder gaat die toegevoegde waarde m.i. niet.

Puntje bij paaltje, is het gewoon een kille rekensom. Wanneer is het voordeel van "fysiek" het waard om er 2,5 te betalen en er slechts 1 te krijgen? Heel soms, maar meestal niet, voor mij tenminste.

Misschien is het ook mijn waardering om "backup" te hebben en er dan niet dubbel voor te hoeven betalen, dat mee speelt. Geld kan je maar eenmaal uitgeven.

Maar ook mijn weerzin tegen winkels die feitelijk op de onmacht van een klant teren, en onbehoorlijk hoge opslagen hanteren, heeft ermee te maken. Waarom koop ik zo graag fysiek bij De Action en Van Cranenbroek, en eet ik graag bij Simonis? Om precies die reden en omdat ze kwaliteit leveren voor een normale prijs en niet met een vork schrijven.

Online of fysiek, voor beide valt wat te zeggen. Mooi is het, dat die keuze er is.

Online of fysiek, voor beide valt wat te zeggen. Mooi is het, dat die keuze er is.

"Vroeger" ging ik voor fysiek.
Tegenwoordig ben ik er toch wel van genezen.
Het probleem is dat mijn productkennis (na een minutieuze voorselectie en heel veel Google uitzoekwerk) een stuk hoger blijkt te zijn dan de gemiddelde verkoper. Dat ik ook nog erg veel moeite moet doen om mijn auto te parkeren in de buurt van de winkel waar ik moet zijn. Dat ik (meestal) te maken krijg met gedemotiveerd personeel. Dat de producten meestal niet op voorraad zijn, en dat ik dan ook nog gemiddeld 10% meer betaal dan het gewoon online te bestellen.

Maar het toeval wilt dat ik vorig weekend een winterjas heb gekocht in een fysieke winkel. Dus inderdaad is het mooi dat we nog kunnen kiezen. Maar de fysieke winkels zullen steeds schaarser worden. Aan de ene kant is het jammer, maar aan de andere kant is het ook onvermijdelijk. En wie mist nu nog de bankmedewerker als je 100 gulden contant wilde opnemen van je rekening?

Maar ook mijn weerzin tegen winkels die feitelijk op de onmacht van een klant teren, en onbehoorlijk hoge opslagen hanteren, heeft ermee te maken. Waarom koop ik zo graag fysiek bij De Action en Van Cranenbroek, en eet ik graag bij Simonis? Om precies die reden en omdat ze kwaliteit leveren voor een normale prijs en niet met een vork schrijven.
Maar ik snap nu wel wat je met al die lampen doet: kwaliteit zoeken bij de Action !

Maar het toeval wilt dat ik vorig weekend een winterjas heb gekocht in een fysieke winkel. Dus inderdaad is het mooi dat we nog kunnen kiezen. Maar de fysieke winkels zullen steeds schaarser worden. Aan de ene kant is het jammer, maar aan de andere kant is het ook onvermijdelijk.
@martin , in zekere zin evolueert het naar de situatie zoals wij die doorgaans graag hebben. Jammer is dat dan over het geheel genomen niet lijkt mij, integendeel, behalve voor hen die juist anders wensen of niet online kunnen kopen.
En wie mist nu nog de bankmedewerker als je 100 gulden contant wilde opnemen van je rekening?
Ik ken een oudere dame die niets op heeft met digitaal, computers of online banking en online aankoop. Ze zou m.i. wel anders kunnen vermoed ik, maar wil die digitale zooi gewoon niet. Zij mist die bankmedewerker wel. En, betaal dan maar eens online met contant geld.

Daarnaast zijn er vast velen die niet online kunnen kopen omdat ze niet kunnen Googlen, het griezelig vinden, denken dat ze online worden opgelicht en een valide verkoper niet van een oplichter kunnen onderscheiden.

Het is wel navrant om te moeten constateren dat een deel van de mensen zo toenemend buiten de boot gaat vallen. Zich aanpassen aan veranderende omstandigheden is belangrijk, en wie dat niet kan...

Natuurlijk is het zo dat degene die "vaardig is" behoorlijke voordelen heeft boven een ander, op allerlei gebieden. Het aanleren ervan zou een topprioriteit moeten zijn, en dat doen wij ook met "het preppen" hier.👍

Een ander voorbeeld is de techniek. Nu ben ik best "redelijk technisch", en durf mij maar nauwelijks een voorstelling te maken van de problemen en nadelen waar een "niet-technisch-onderlegde" mee te maken heeft. Ik zou mij dan enorm afhankelijk voelen van anderen, en het zou haaks staan op het streven om zo zelfvoorzienend mogelijk te kunnen zijn. Het zou ook enorm kostbaar zijn, net als niet hebben kunnen preppen zodra zich een ramp voordoet, en voor aankopen overgeleverd zijn aan "fysieke vorkschrijvers".

We kunnen "vaardigheden" gelukkig opdoen. Dus, mensen, waar wachten we eigenlijk op? En vertel mij nu niet dat het die "normaliteitsbias" is die dwars zit?😉

• Leuk
Waarderingen: RST
@martin , in zekere zin evolueert het naar de situatie zoals wij die doorgaans graag hebben. Jammer is dat dan over het geheel genomen niet lijkt mij, integendeel, behalve voor hen die juist anders wensen of niet online kunnen kopen.

Ik ken een oudere dame die niets op heeft met digitaal, computers of online banking en online aankoop. Ze zou m.i. wel anders kunnen vermoed ik, maar wil die digitale zooi gewoon niet. Zij mist die bankmedewerker wel. En, betaal dan maar eens online met contant geld.

Daarnaast zijn er vast velen die niet online kunnen kopen omdat ze niet kunnen Googlen, het griezelig vinden, denken dat ze online worden opgelicht en een valide verkoper niet van een oplichter kunnen onderscheiden.

Het is wel navrant om te moeten constateren dat een deel van de mensen zo toenemend buiten de boot gaat vallen. Zich aanpassen aan veranderende omstandigheden is belangrijk, en wie dat niet kan...

Natuurlijk is het zo dat degene die "vaardig is" behoorlijke voordelen heeft boven een ander, op allerlei gebieden. Het aanleren ervan zou een topprioriteit moeten zijn, en dat doen wij ook met "het preppen" hier.👍

Een ander voorbeeld is de techniek. Nu ben ik best "redelijk technisch", en durf mij maar nauwelijks een voorstelling te maken van de problemen en nadelen waar een "niet-technisch-onderlegde" mee te maken heeft. Ik zou mij dan enorm afhankelijk voelen van anderen, en het zou haaks staan op het streven om zo zelfvoorzienend mogelijk te kunnen zijn. Het zou ook enorm kostbaar zijn, net als niet hebben kunnen preppen zodra zich een ramp voordoet, en voor aankopen overgeleverd zijn aan "fysieke vorkschrijvers".

We kunnen "vaardigheden" gelukkig opdoen. Dus, mensen, waar wachten we eigenlijk op? En vertel mij nu niet dat het die "normaliteitsbias" is die dwars zit?😉

Haha dit zou voor ons geschreven kunnen worden, ja we zijn best voorzichtig. :D

Terug
Bovenaan