Misschien even verder in een ander topic om onze frustratie te uiten
nou ehhhhh , nee
laat ik dat nou eens niet doen

weet teveel, heb teveel meegemaakt, ben bij teveel betrokken, zit er soms te dicht bij,
en ga op dit soort onderwerpen volledig door het lint
zou je zeggen wat heeft dat met dit topic te maken maar het hangt allemaal aan elkaar
het aantal mensen die onder het minimum leven neemt hand over hand toe
het aantal huis uitzettingen ook
Ik schaam me als Nederlander dat ik nog nooit zo veel daklozen in mijn stad heb gezien, en rijen bij de voedselbank. Hell dat er überhaupt een voedselbank nodig is,
laat staan dat daar een wachtlijst voor is, is reden om je als Nederlander je ogen uit je kop te schamen.
en die fiscale en sociale jacht op de minima, en de toenemende belastingdruk, de "eigen "risico strategie" , afschuiven op mantelzorg enz,
maakt het erger met sprongen
het aantal mensen dat "vakantie geld " gebruiken om te overleven alleen al.
en hoe meer armen, hoe meer fiscaal en sociaal leed
( het is sinds jaren de tendens dat het aantal super rijken toe neemt en die ook veel rijker worden, en het aantal armen exponentieel toeneemt , rutten lacht niet voor niets altijd )
en dus ook hoe meer mensen hun fiets verkopen en gelijk door de fiscus en sociale dienst worden opgepakt
terwijl die vroeger door dat soort dingen het hoofd bovenwater hielden, is het nu hun ondergang
helaas is dit soort discussies al tientallen jaren mijn lot
en meestal hoor je dan "dat valt wel mee, hebben ze verdient, is niet zo, zwartkijker, ze werken allemaal zwart, ze moeten ze nog veel harder aanpakken, je ziet beren op de weg , enz "
en jongeren zijn nog erger, alleen beseffen die niet dat als je het accumulerend effect mee neemt, zij zelf er straks het slachtoffer van zijn.
zo heb ik al heel veel jaar geleden gewaarschuwd voor de groter worden
dwang om mensen zelfstandig ondernemen te laten worden ( en ik zeg dwang niet per ongeluk )
ook daar werd ik voor gaga uitgemaakt
en zie nu, de zorg, verpleging en alle andere takken,
Vaste werknemers er uit , en dezelfde in dienst voor minder zonder verzekeringen, maar dan als zzpér.
en zie het aantal mensen
zonder verzekeringen en pensioen die straks uit de vuil bak kunnen vreten, yipeee allemaal zzpérs
aangestuurd en "gedwongen "door overheid. en nu komt de tendens om die mensen voor de rest de grond in te boren door ze te verplichten tot ..... maar dat kunnen ze helemaal niet want ze kunnen niet eens een normaal uur tarief rekenen.
Ook die gaat zijn fiets verkopen
en dan nog maar niets zeggen over jongeren die vanuit studie geen vaste baan meer kunnen vinden en rechtstreek het pas der verderf op gaan en zzpér moeten worden ( de nieuwe definitie van ZZP.er Zak Zonder Pensioen )
en dan het domme om mensen met
rollators te dwingen tot god mag weten hoe lang te verplichten door te werken wat niet kan en dus magen die in armoede de laatste jaren slijten als papier prikker
want geen bedrijf wil je hebben als je over de 55 bent, laat staan als je 60 bent
en ja daar ga je weer ( on topic )
dan ga je het schilderij en de vaas verkopen die je al jaren mee sleept, om de huur te betalen
en hoppa, 1x fiscus en 1x 10% boete van de soos en met een beetje geluk gelijk een volledig en uitermate vernederend onderzoek liefst uitgevoerd door een net zindelijke ...... die je dan lekker staat te peepelen .
en al die mensen worden dus schietschijven voor de maatschappij
en als dan na jaren blijkt dat het klopt, krijg je nog niet eens gelijk, stel je voor
ondertussen ben ik er te oud en te moe voor