joepmeloen
Prepper goeroe
Met hier bedoel ik dit forum ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 23560
Dit is m dus, het prijsplafond. Je mag niet naar een volgende maand meenemen wat je over hebt.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/het-prijsplafond-de-consument-opnieuw-bekocht
https://radar.avrotros.nl/nieuws/it...an-moet-je-misschien-hogere-tarieven-betalen/
Dit is m dus, het prijsplafond. Je mag niet naar een volgende maand meenemen wat je over hebt.
Maar ik heb een hele domme digitale gas meter, die "als het goed is" helemaal niks kan doorgeven... mijn draaischijf meter is nog dommer, vreemde manier van zaken doen...
Gewoon een hogere stand opgeven als de prijs gunstig staat...
Fout! Prijsplafond is afhankelijk van datum. Het is niet wat heb je verbruikt tussen 1 jan en 31 dec 2023, maar 1 jan - eindafrekening en eindafrekening - 31 dec. En aangezien "budget" is verdeeld n.a.v. gemiddeld verbruik op die dag in NL in het verleden (laatste 3 jaar), heb je dus een max wat je mag verbruiken in periode 1 en in periode 2, rest periode 1 meenemen naar periode 2 mag/kan niet.
https://nos.nl/artikel/2456389-het-prijsplafond-ongunstiger-dan-gedacht-zo-zit-het
Daarbij zoals in linkje vorige post staat, niet alle energieleveranciers doen wat met tussentijdse meterstanden ook al kan je die doorgeven.
Als je dus wil gaan schuiven met meterstanden, moet je heel goed rekenen (en betrouwbaar vooruit kunnen kijken). Beter gewoon werkelijke standen doorgeven dus.
Als ik in 1 januari 2023 opgeef dat de meterstand op 53000, ipv 52000, als se prijs lager is dan het energie plafond,
Dan kan ik in de periode van het prijsplafond nog wat heen en weer schuiven met de daadwerkelijke verbruik, misschien zelfs een negatief er in gooien om extra gels terug te salderen ;-)
Ja dat kan, maar dan is het gewoon Een foutje geweest aan mijn kant, foto's heb ik natuurlijk niet.Je hebt wel kans als ze het gek vinden dat ze langs komen of om foto's vragen van je meterstanden.
Mag ik jullie er op attenderen dat per morgen de BTW op energie g*&^&%#$#@$#@$#%@ stijgt van 9 naar 21 % ?
Gebrek aan visie en een heel matig beleid. Het echte probleem zit bij onze overheid. Vandaag las ik wederom dat we in Nederland op afstand de hoogste energieprijzen van europa hebben.
De 4 grootste energieboeren in ons land lopen helemaal binnen, er staat geen rem op de winsten die ze maken over de rug van de nederlandse bevolking. En dat geld gaat naar aandeelhouders in Zweden, Duitsland, Frankrijk en Japan. Schandelijk hoe ze de nederlandse burger laten uitmelken.
Voor het realiseren van de groene natte droom van links en Frans Timmermans worden we extreem zwaar belast met CO2 heffing, ODE, EB en over de hele zwik nog even het luxe BTW tarief. Na de buitenlandse aandeelhouder is de staat der nederlande de volgende grote profiteur. Wederom over de rug van de burger.
En ondertussen vast blijven houden aan onhaalbare en onrealistische doelen van de klimaatmaffia. De afstand tussen burger en overheid is nog nooit zo groot geweest. Een premier die alles weg lacht en een vice-premier die zich vraagt "wie zijn die mensen". We zijn redeloos verloren met deze jokers.