Roel
Mankinds only hope
@Johan1952, komen die plaatjes nog? Ik ben best wel nieuwsgierig naar het ontwerp...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo mede preppers, ik heb met belangstelling de informatie over het persen van zaden en noten gelezen. En wel om het volgende, in de tweede wereld oorlog heeft mijn vader een oliepersje ontworpen en gebouwd. Tijdens de bezetting vannde Duitsers moesten boeren hun oogst inleveren. De boeren hielden echter een gedeelte van hun oogst, in dit geval koolzaad achter. Mijn vader als 18 jarige ging op de fiets met zijn zelfgemaakte oliepers de boeren af om tegen een klein deel van de opbrengst de olie uit het koolzaad te persen. Ik ben in het bezit van deze oliepers en heb er ook tekeningen van. Ik zal een paar foto's maken en de tekeningen scannen en deze op deze site zetten. Dat kost een paar dagen!
Ik heb ze ondertussen gevonden moet het hier nog een beetje leren. Ik heb de pite à pers gekocht en wou het verschil eens bekijken@Patrice, welkom en wij zijn "nieuwsgierig" wie je bent.
Wat ga je met de tekeningen doen ?