Vriesdroog maaltijden heb ik eigenlijk alleen in mijn BOB zitten. Inmiddels Adventure Food en Adventure Menu geprobeerd.
Die laatste leek me vooral handig, omdat je geen vuur nodig hebt om de maaltijden te verwarmen, maar naast de chicken tandoori (die matig was) vond ik het niet echt lekker
Adventure Food wil ik meer van testen na een zeer lekkere Pasta Funghi te hebben gehad, ik was aangenaam verrast dat vriesdroog eten zowaar lekker kon zijn.
Vooralsnog niet even lekker als vers uiteraard, maar echt een heel goed alternatief. Volgende om te testen zijn de couscous en de pasta bolognese.
Voor mijn BIK heb ik voornamelijk pasta, rijst, bonen, erwten en ingeblikte tomaten en melkpoeder om sauzen mee te kunnen maken.
Aanvullend gevriesdroogde groentes zoals champignons, nasi groente, paprika, wortel, prei, ui, knoflook, kruiden etc.
Daarnaast kilo zakken groentes in de vriezer en ook wat blikgroentes natuurlijk om de kansen en mogelijkheden te verspreiden.
Ik heb er niet perse veel verstand van, maar ik denk dat gevriesdroogde groentes aangevuld met vitamine pillen een redelijk alternatief kan zijn voor een nood scenario.
Vlees laat ik geheel links liggen bij mijn preps, ik ben niet perse vegetarisch, maar het boeit me te weinig en al dat ingeblikte vlees vind ik er te smerig uit zien.
Al vind ik het gedroogde rulgehakt en de baconbits van Globetrotter er nog wel ok uit zien om te proberen voor de bolognese en carbonara pasta sauzen, wel kapot duur.
Volgens mij ben je op de lange termijn beter af door zelf in een vriesdroger en vacuum sealer te investeren en zelf aan de slag te gaan.