Mensen die wat zwaarlijvig zijn worden vaak scheef aan gekeken, en vroeger zeiden mensen dan elk hapje gaat door het mondje, en vaak zo dat je het zeker kon horen.
Maar mensen kunnen een stofwisseling-stoornis hebben, een traag werkende schilklier of andere storingen.
Mijn moeder kreeg ook vaak van de sneren, en zegt dan gewoon ik stam van Vlaamse reuzen af, haar familie waren allemaal stevig van postuur, terwijl ze niet overdreven aten meer sober en bewogen ook nog al wat.
Mijn vrouw heeft ook een schildklier die haast niets meer doet, en kan in een etmaal zo een kilo aan komen, en dat kan een paardagen door gaan, terwijl ze weinig eet heel heel slecht slaapt (twee á drie uurtjes op een nacht en middags kan ze niet slapen) en dat al behoorlijk wat jaren, en toch lopen we elke dag een paar keren de acht hoog trappen op steeds een trede over slaand en dat met een behoorlijk tempo.
Ook in val niet echt af, maar ik zit ook veel achter de computer, heb ook haast geen mogelijkheden want we zijn al wat jaartjes aan het ontspullen omdat we weg willen uit Nederland.
En dan nog word er geschreven je moet gezond eten, haha dat is nog al voor handen in de supermarkten het zijn allemaal onvolwaardige producten, verbouwd op uitgeputte haast dode grond, en ook zijn de producten gecultiveerd hebben ook niet meer de kracht van natuur groenten, daar deze onvolwaardige producten ook nog bespoten, en vaak in plastiek, daar dat ziekmakende rommel is de weerstand en zelf genezende werking van het lichaam minimaal tot bar slecht, daar door staat het lichaam open voor virussen, bacteriën, kanker en tumoren en vele gebrekziekten, maar het goedmakertje voor de multinationals er word gigantisch veel geld aan verdient, en daar word weer veel belasting over betaald heel veel.
Wie verdienen hier allemaal aan het zou een hele lange lijst worden al ik dat allemaal zou opschrijven ja een hele lange lijst, dat wil in jullie maar besparen.
Met uitstekend voedsel
Zouden mensen niet meer ziek hoeven te worden, zouden langer leven, zich veel beter voelen, meer gelukkig kunnen zijn, en veel veel krachtiger, en mooi van uiterlijk.
Als wij van de supermarkten terug komen hebben we een statiegeld tasje van de Zeeman en die is niet eens vol, de rest van de rommel kopen we niet.
Beste @Wendie je bent een schat en we houden van je, en je doet geweldig je best.
En wat ik geschreven heb kan ik allemaal ondersteunen met onderzoeken die hebben plaats gevonden,
zelfs in opdracht van het ministerie van gezondheid in Engeland.