• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Haas slachten

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmorgen vond ik op de moestuin de haas die daar woond verstrikt en dood in het stroomnet zitten. Ik had het idee dat ie nog niet zo lang dood was. Er zaten al wel vliegen bij de ogen.

Ik heb hem nu in de schuur hangen. Hoe lang kan hij daar blijven hangen? Of kan ik beter de kop er alvast vanaf halen imv eventuele vliegen eitjes?

@Flos ?
 
  • Wow
Waarderingen: JJ&A
Als je niet weet hoe lang die dood is niet eten. Daarnaast, advies voor jagers qua slachten hazen is goede hygiene en handschoenen wegens mogelijke tuleramie (bacterie en zooonose). Dus goed je handen wassen en even in de gaten houden of je geen klachten krijgt, anders huisarts en aangeven dat je met een dode haas in contact was.
 
Gewoon niet doen @Tanfana. Beter blo Jan dan do Jan.
Stop hem maar in je composthoop dan hebben een heleboel anderen er iets aan.
 
Wij zijn alleseters. Dus kunnen ook wel wat aan. Die haas was minder dan 15 uur dood.
 
Het is best mogelijk dat er niets mee aan de hand is, ik zou echter geen risico lopen als ik jou was.
Maar ja, ik ben jou niet... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A
Terug
Bovenaan