Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De vraag nu is !
Hebben we WC- papier werkelijk nodig ?
Wordt het niet eens tijd voor een alternatief !
Of is daar alweer een oorlog voor nodig. Zo simpel man.
Aanpassen. We hebben bomen nodig om de kont en K.t te vegen. En met drinkwater spoelen we het toetje weg.
Wat waren ..zijn mensen ook alweer !?
Voel je niet aangesproken want ik doe vrolijk mee haha en pufpuf. Pfff
Maia bedacht dat een paar jaar geleden ook en maakte toiletdoekjes.Toevallig heb ik er na het lezen van het artikel - op het toilet - over zitten denken..
Voor het af/droogvegen na een plasje zou makkelijke een stukje in-stukken-geknipte handdoek gebruikt kunnen worden.
Opruimen in een prullenbakje met deksel en regelmatig met de was meedraaien
Voor de 'grote boodschap' zou ik wel graag papier willen blijven gebruiken: aan 'luier-emmers' heb ik geen fijne herinneringen!
Al met al zou bovenstaande toch meer dan de helft van het wc-papier uitsparen
De vraag nu is !
Hebben we WC- papier werkelijk nodig ?
Wordt het niet eens tijd voor een alternatief !
Of is daar alweer een oorlog voor nodig. Zo simpel man.
Aanpassen. We hebben bomen nodig om de kont en K.t te vegen. En met drinkwater spoelen we het toetje weg.
Wat waren ..zijn mensen ook alweer !?
Voel je niet aangesproken want ik doe vrolijk mee haha en pufpuf. Pfff
Toen ik in Sri Lanka was, ging het prima met een met water gevulde colafles boven een sta-toilet gehurkt. Vegen met de linkerhand volgens traditie en nadien die hand goed afspoelen.
Daarom nooit met de linkerhand iemand een hand geven, dat is niet respectvol.
Maar hier in de Filipijnen hebben we wel toiletpapier, weliswaar de goedkoopste soort, maar toch een luxe...
Aanvulling:Ja, da's pure luxe! Die zie ik in de Filipijnen in hotels en duurdere huizen. In ons huisje hebben een gewoon spoeltoilet... maar nog geen wateraansluiting. Het is nog even behelpen met een emmer regenwater en een dipper, zowel voor het douchen als om het toilet door te spoelen. Waterbesparend, dat wel. Met 2 a 3 liter water douchen en met het spoelwater van de wasmachine het toilet doorspoelen.
Wel een beetje behelpen bij het handen wassen, want je moet de dipper met 1 hand vasthouden, terwijl je de andere hand wast.
Hopelijk niet van het soort waar Urbanus zich vroeger mee moest kuisen, dat was van restjes overgebleven linoleum van de fabriek waar zijn vader werkte....Toen ik in Sri Lanka was, ging het prima met een met water gevulde colafles boven een sta-toilet gehurkt. Vegen met de linkerhand volgens traditie en nadien die hand goed afspoelen.
Daarom nooit met de linkerhand iemand een hand geven, dat is niet respectvol.
Maar hier in de Filipijnen hebben we wel toiletpapier, weliswaar de goedkoopste soort, maar toch een luxe...
@phtvs. Huh? Wat was dat dan voor papier? Schoenendozen?
Ja hoor, zeker weer net nu ik aan de laatste rol bezig ben gaat men weer massaal hamsteren vanwege te verwachten tekorten? Lekkere timing heb ik toch.
Toch maar ff lidl'en tussen de buien door.