• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het noodpakket - de inhoud

Voor wat ik er gratis bij krijg zou ik het pakket bijna kopen. Verder ben ik ook geïnteresseerd naar het (waarschijnlijk massale) gewicht en omvang van het pakket, wat nergens op de site wordt vermeld.

Dit pakket voor dit bedrag, ik zou het inderdaad links laten liggen en niemand aanraden.
Voor een fractie kan je een vergelijkbaar pakket (zelfde kwaliteit) samenstellen met Action, LIDL en ALDI producten. En als je dit bedrag wil uitgeven kan je een kwalitatief beter (vergelijkbaar) pakket samenstellen.
En dan natuurlijk de vocht en voedsel voorraad er nog even naast zetten :)

GreetZ,
Pjotr78

Laatst bewerkt door een moderator:
Is er hier een lijst te vinden van wat wij in een noodpakket willen?
Dit voor een noodpakket van 2 weken, thuis door te brengen zonder water en stroom.
Zit op 21m NAP (Nieuw Antwerps Peil) :lol:dus overstromingskans wordt bijna 0.
Want ook nog op hoogste punt van de omgeving.
Zal beginnen zelf een noodlijstje op te sommen.
-Fluitje?????????????
- Zaklamp
- Blikvoer. (groente en FRUIT)
- Glasvoer. (groente en FRUIT)
- Snelkookrijst
- Pasta
- Kaarsen
- Camping gasstel
- Water
- Boeken
- Nokia 2760 ((in mijn geval, stroom voor een week) nummers al in opgeslagen) met zwengel noodaandrijving.
- Radio op batterijen en/of de 24volts leger ontvanger.
- Suiker
- Koffie
- Thee
- Houtkachel (is voorzien)
- 60 Liter water (2 pers.)+ (waterput in gedachte, regenton voorzien)

Begin is er wat mis ik nog volgens jullie

2 Personen
met 14 blikken en glazen potten zijn er al 14 dagen om
5 pakken spaghetti, 2 dozen rijst, (knakworstjes:)).
Koffie ligt aan je verslaving even als thee.
Suiker is hier 3 pakken genoeg.
Vergeet niet, je wekelijks eten is niet ineens weg, dus dit is de extra voorraad.
EHBO set heeft iedereen wel. (verplicht in auto)
Persoonlijk heb ik wel meer eten in huis.
Gaat om een advies noodpakket.
Water wordt krap 20 liter extra denk ik.

2 Personen
met 14 blikken en glazen potten zijn er al 14 dagen om

5 pakken spaghetti, 2 dozen rijst, (knakworstjes:)).
Koffie ligt aan je verslaving even als thee.
Suiker is hier 3 pakken genoeg.
Vergeet niet, je wekelijks eten is niet ineens weg, dus dit is de extra voorraad.
EHBO set heeft iedereen wel. (verplicht in auto)
Persoonlijk heb ik wel meer eten in huis.
Gaat om een advies noodpakket.
Water wordt krap 20 liter extra denk ik.
14 blikken voer (gemiddelde complete maaltijd in blik) levert mij niet genoeg calorieën op voor één dag. Ik heb er al snel twee nodig, wel drie als ik aan 't werk ga.

Ik reken mij wat dat betreft niet te snel rijk. Minimaal 3000kCal per dag per persoon is geen overbodige luxe en neem nog geen eens wat kou erbij.

14 blikken voer (gemiddelde complete maaltijd in blik) levert mij niet genoeg calorieën op voor één dag. Ik heb er al snel twee nodig, wel drie als ik aan 't werk ga.

Ik reken mij wat dat betreft niet te snel rijk. Minimaal 3000kCal per dag per persoon is geen overbodige luxe en neem nog geen eens wat kou erbij.
Idd. Veel mensen gaan rekenen met het calorie verbruik in rust. Tijdens een SHTF zullen de meeste dingen echter juist extra werk kosten. Simpel water uit de kraan halen is er niet bij. Je moet met je emmer naar buiten, water pakken en dan de volle emmer weer naar binnen sjouwen. De inschatting van @Ray is wat dat betreft veel realistischer al zou het zomaar nog meer kunnen worden als de omstandigheden slechter worden.

• Leuk
Waarderingen: Ray
Idd. Veel mensen gaan rekenen met het calorie verbruik in rust. Tijdens een SHTF zullen de meeste dingen echter juist extra werk kosten. Simpel water uit de kraan halen is er niet bij. Je moet met je emmer naar buiten, water pakken en dan de volle emmer weer naar binnen sjouwen. De inschatting van @Ray is wat dat betreft veel realistischer al zou het zomaar nog meer kunnen worden als de omstandigheden slechter worden.
Ik ga ook liever van een te hoog aantal Kcal uit. Ben op 3500 Kcal gaan zitten, gebaseerd op 3 volwassenen, (terwijl we met zijn tweeën zijn en een kind).
Maar je weet nooit of je gezien de situatie ineens je rantsoenen veel verder moet kunnen uitsmeren, of dat er toevallig iemand op bezoek is.
Of zoals @Ray aangeeft, bij extreem weer, heb je ook extremere behoeftes... ;)

Vergeet niet dat je bij verhoogde stress ook meer behoefte hebt aan energie. Wanneer wij in de winter kamperen hebben we een real strijdrantsoen en een veldmaaltijd per dag, dan zitten we op ongeveer 2700 tot 3200 calorieën per dag. Je hebt het echt nodig, tijdens veel inspanningen en kou.

Ik zou het voedsel en niet voedsel deel van een noodpakket uit elkaar trekken.
Lijstje van voedsel dan per persoon opstellen met calorieën er bij.
Afhankelijk van je situatie kan je dan gewoon de hoeveelheid ophogen per persoon (volwassene) halve persoon (kinderen).

Terug
Bovenaan