Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En ze hebben het ook voor mekaar gekregen om er voor te zorgen dat er veel minder voedingsstoffen in groenten en fruit zitten. Hetgeen betekend dat je nu bijvoorbeeld veel meer spinazie moet eten dan vroeger om dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen binnen te krijgen.
Ik vind het zo opmerkelijk dat iedereen klaagt over de degeneratie van voeding, terwijl de mens ouder en ouder lijkt te worden.
Misschien toch te danken aan de vitamine pillen industrie?
100 jaar geleden ging men best jong dood met al die varianten voedsel.
En jij denkt dat we zonder antibiotica, operaties en de huidige pre- en postnatale zorg ouder zouden worden dan die mensen toen?
Persoonlijk denk ik dus van niet.
Waarop ik alleen maar redeneer dat vroeger men niet zo oude werd met al dat gezonde voedsel.
Daaruit zou je kunnen concluderen dat voedsel niet de sleutel is tot langer leven. Waarschijnlijk wel een sleutel.
Dat kan je wel concluderen, maar dat maakt het dan nog niet waar.
...During that 51-year period, potatoes appeared to have lost 47 per cent of their copper, 45 per cent of their iron and 35 per cent of their calcium while carrots showed even bigger declines. Broccoli - a 'superfood' rich in micronutrients and cancer-busting antioxidants - suffered an 80 per cent drop in copper while calcium content was a quarter of what it had been in 1940, a pattern repeated in tomatoes. As Thomas pointed out: 'You would need to have eaten 10 tomatoes in 1991 to have obtained the same copper intake as from one tomato in 1940....'
Hier een interessant artikel:
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2005/may/15/foodanddrink.shopping3
Ik vind het zo opmerkelijk dat iedereen klaagt over de degeneratie van voeding, terwijl de mens ouder en ouder lijkt te worden.
Misschien toch te danken aan de vitamine pillen industrie?
Nee, men ging niet jong dood, er waren een stuk minder mensen die oud werden. (lees even verder voordat je me afbrand)100 jaar geleden ging men best jong dood met al die varianten voedsel.
Door betere pre- en postnatale zorg is het sterftecijfer onder vrouwen in het kraambed en baby's veel lager
De levensverwachting is al een tijdje aan het dalen.
Rachitis ook wel bekend onder de naam Engelse ziekte is weer terug. En dan in een welvaartsland.
Dr. Andy Knox, zei dat rachitis - waarbij de botten van kinderen zich niet goed vormen vanwege tekorten aan vitamine en calcium - een comeback maakt.'Het was vrij gebruikelijk in de Victoriaanse tijd', vertelde hij. 'We verwachten niet dat we dit in een ontwikkelingsland zien.'
http://www.dailymail.co.uk/news/art...s-says-primary-headteacher.html#ixzz51g1m8sdv