Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoeveel sparen is nodig? How liquide moet het zijn?
Goed dat je aan goud dacht, maar heb je het in eigen handen?Ikzelf houd goud aan via een goud spaarplan.
Zucht het is de mooiste vriendin die ik ooit heb gehad maar jeetje kan mijn kont niet draaien of ze wil wat van me. Wat de huur betreft daar doe ik het leeuwendeel van, gelukkig doet zij de boodschappen en is ze wel erg betrokkenIk snap het probleem niet, jij hebt een vriendin en zij wil een leuk huis huren voor haar of jullie beiden. Als zij het betaalt, toch leuk voor je?
Zucht het is de mooiste vriendin die ik ooit heb gehad maar jeetje kan mijn kont niet draaien of ze wil wat van me. Wat de huur betreft daar doe ik het leeuwendeel van, gelukkig doet zij de boodschappen en is ze wel erg betrokken
Mijn doel nu is om er een of meerdere hebbedingetjes voor mijn kids van te gaan kopen, ik denk aan een Quad voor op de boerderij. Ik begon op 1 oktober dus ben nu ruim een maandje bezig nu en het geld gaat in verschillende potjes zodat het makkelijk tellen is. Vandaag voor het eerst geteld (alleen de 1 en 2 euries want ik ben lui vandaag). Ik kwam al op 120€ dus dat gaat toch redelijk snel.
Wie heb je ontvoerd dan voor het losgeld ?En dat alleen met losgeld
Maand was weer om dus ff nieuwe tussenstand voor mijn spaardoel, nu ruim 200€ gespaard. Dus als het zo doorgaat komt de kinderquad er met een maandje op vier. En dat alleen met losgeld.
Weer even de losse munten geteld op de kleintjes na. Ik zit nu op ruim 475€ dus ga voorzichtig kijken naar een Quad voor de Kids. Het sparen gaat dus best hard als je elke dag je wisselgeld opzij legt.
Het spaardoel is nu bijna bereikt.
Ik heb eigenlijk niet echt een idee over wat we sparen, mijn vrouw wel.
Echter we lossen bergen geld extra af op onze hypotheek zodat die over een jaartje of zes is afgelost.
Dan is het echt onze eigen boerderie, ben ik met Drees, kan er een auto weg en heb geen last van een pensioengat...
Is eigenlijk ook een soort sparen maar dan anders.
2. Aflosboete nu veelal in het nieuws. Zodra je huis afgelost is ga je vermogensbelasting betalen over je huis.
Beter zou zijn je 30 jaar aftrekbaar vol te maken en het geld veilig weg te zetten. Na 30 jaar als de aftrek voorbij is, kun je dan de restschuld in een keer aflossen.