Persoonlijk denk ik dat bij een SHTF situatie men geen schijn van kans maakt met een bug-in in een (grote) stad. Kan me haast niet anders voorstellen dat grote gewapende groepen huis na huis doorzoeken op jacht naar eten/handelswaar enzovoort.
Je persoonlijke gedachte, is dat gebaseerd op films of feiten?
Ik ga niet uit van filmscripts. Dat is de reden dat ik vaak en al heel lang over Venezuela post.Je kan zien wat er gebeurt in een SHTF die lang duurt. Met grote groepen winkels plunderen, ja, auto's werden gestolen, maar plunderaars die huis na huis plunderen, nee. Wel zijn de rijke buurten gevoeliger voor inbraak, maar dat waren ze al, daarom hebben ze ook hekken en wonen de rijken vaak in compounds met bewaking.
In de stad zelf werken mensen samen aan buurtmoestuintjes(tegen de oogst mét bewaking)ze proberen het dagelijks leven zoveel mogelijk door te laten gaan,school enzo.
Nog even over films. Verdrinking ziet er bij lange na niet uit zoals we dat kennen uit films: dramatisch, wuivende armen, ploeteren in het water, schreeuwen van degene in nood. Iemand die verdrinkt doet dat doorgaans stil, zonder grootse gebaren en snel: in 20 seconden.
link
Gevaarlijk om je op film te baseren,je herkent een verdrinking niet als het naast je gebeurt. Liefhebbers van SHTF films zouden bewust moeten zijn dat films gemaakt worden om geld aan te verdienen, commercieel vermaak. Een prepper zou zich ook moeten trainen in het kunnen onderscheiden van echt en onrealistisch en vals. Met films, met nieuws, met informatie en zelfs met vrienden.