Nomad
Diehard Prepper
Ik heb twee Petzl's in gebruik. De Tactikka plus en de Tikka. De Ik vindt het prettige hoofdlampjes. Veel keuze in functies en inmiddels met een nieuwe lijn modellen. Voor mij zijn de eisen kantelbaar en rood licht en van accu over kunnen naar standaard AAA batterijen. Lumen maken me niet zo veel uit.
Ik kan niet anders dan toch een negatieve ervaring vermelden. Ze kunnen slecht tegen verdrukking in je rugzak oid. Zie de barstjes die zitten in de rechts afgebeelde Tactikka van mij.
Ik heb het opgelost door (voor vervoer) een bakje van iets anders ervoor te gebruiken die perfect hiervoor leek te passen. Hun eigen doosjes zijn me veel te duur.
Vermakelijk om het volgende artikel in de blog van Paul Kirtley "Why I Stopped Using Petzl Headlamps" hierover te lezen. Zijn ervaring is er ook eentje.
Hoewel ik zeer overm mijn Tactikka+ te spreken ben heeft het lampje me nooit helemaal lekker gezeten.
Qua functies voldoet het prima, verschillende wit licht modi, beacon mode. Rood, groen en blauw licht, elk met beacon mode.
Precies wat ik zocht. Echter, (ik schreef hier al eerder over) de verpakking geeft je de indruk dat je een professionele koplamp koopt. Dat samen met het label 'waterproof' leggen de verwachting hoger dan spatwater dicht.
De lamp zelf is nogal... plastic. Het batterij compartiment is niet zo dicht als ik had verwacht. Al heb ik er mee in de stromende regen gestaan, elke keer vraag ik me weer af of de lamp er niet mee gaat stoppen.
In de uitverkoop heb ik ooit een Petzl hard case gekocht. De lamp gooi ik (in dit hoesje) gewoon in mijn rugtas. Nooit problemen mee gehad. Al zal ik nu wel wat voorzichtiger zijn. Want écht goedkoop zijn de lampen ook weer niet; €50,- oid.
Het artikel is bijzonder leuk om te lezen en bevestigd mijn angst een beetje. Ik hoop in ieder geval dat de klimuitrusting van Petzl degelijker is!
Dus, op zoek naar een andere hoofdlamp!