Dat is geen LTV met 85-90 graden. En voor tapwater zou ik een plintboiler nemen met tijdklok.
Weet je dat er al installaties draaien op koeienmelk van 34 graden. Het innovatieve systeem draait op een warmtewisselaar die in de melkstroom wordt geplaatst. Hierdoor wordt de koemelk direct gekoeld van 34 naar 4° C.
Ook in veelal oudere boerderijwoningen, wordt het systeem toegepast naast conventionele installaties. De besparingen bij de eerste projecten zijn aanzienlijk; op aardgas wordt 80 procent bespaard, op elektra tot 10 procent.
link
Er zijn zoveel ontwikkelingen, en zoveel handige systemen. Wel moet je je goed inlezen en niet in de handen van een spullenboer vallen(die wil alleen aan je verdienen, is merkgebonden en wil zijn percentage winst) maar liever contact maken met iemand die écht helemaal op de groene toer is en mee wil denken aan de voor jou beste systeem voor jouw persoonlijke situatie. En dan kom je ver. (ja zo iemand maakt ook winst, hij levert tenslotte een goede dienst...maar niet ten koste van jou)
Preppers Lowieke en F150 waren jaren geleden ook bezig met unieke voor hen goed werkende systemen. Een beetje van dit, een beetje van dat, dat dan koppelen tot een goed voor hun huis werkend systeem. Zo ken ik nog een paar mensen die zelf huis bouwden, zelf alles bedachten, en NulOpDeMeterwoning hebben of zelfs Plushuis (levert meer op dan er opgemaakt wordt) Dan heb je architecten en bouwbedrijven nodig die zeggen "ik denk mee" ipv "dat is overdreven wat u wilt kan niet".