wildemossel
Diehard Prepper
Bedoel je zoiets als dit? https://www.iris-camerabewaking.nl/...-binnenbuiten-bewakingscamera-voor-dag-nacht/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Even dit topic bumpen. Misschien dat er hier mensen zijn met tips of ervaring met dit soort dingen, hoe aan te sluiten/sturen en wat vooral niet te kopen. Wij zijn opzoek naar een buitenlamp met een ingebouwde camera of een ander redelijk onzichtbaar camera systeem voor rond om het huis. Zie nu echt ff door de bomen het bos niet meer
Laatste tijd word ik helemaal gek van bedelaars en ander gespuis (fijn joh die open grenzen...) die zielig komen doen aan de deur. Ik vind het wel prettig dat ik eventueel vanaf een andere verdieping kan zien we er voor de deur staan zonder door het raam naar buiten te hoeven kijken en zodat zij mij ook niet zien.
Da's mooi stoer advies, maar als jij collectebussen gaat confisqueren heb je wel zo de wouten aan de deur en dat soort verhalen doen het ook slecht op faceboek: "Boze man/vrouw pakt collectebus van zielige zieken/kinderen af"Gewoon een bordje op de deur: geen collectes, verkopers, bedelaars. Bij aanbellen wordt de collectebus en klapbord in beslag genomen.
Even om terug te komen om je raamwerk dicht te timmeren met plaatmateriaal. Schoef de platen aan de binnenkant van je raam. Mocht er iets door heen komen heb je minder tot geen glassplinters op de vloer of in je oog....
Da's mooi stoer advies, maar als jij collectebussen gaat confisqueren heb je wel zo de wouten aan de deur en dat soort verhalen doen het ook slecht op faceboek: "Boze man/vrouw pakt collectebus van zielige zieken/kinderen af"
Jij kan en mag de gekste dingen op je deur plakken, maar dat maakt de rechter geen biet uit.Zeker het bordje niet gelezen
Wat je dan weer wel kan doen, is een streep trekken op je "eigen" stoepgedeelte. Dan een bordje verboden toegang met wetsartikel 461 op de deur. Dan plegen ze erfvredebreuk. Die lijn is genoeg om een erf afscheiding kenbaar te maken.
Je mag dan de klapper afpakken om de identiteit van de overtreder vast te stellen.
Beveiligen is in een woonwijk alleen maar verdacht.
Politie bellen bij diefstal is ook geen optie, die zitten toevallig 3 dorpen verderop. Camera's plaatsen is ook niks.
Had hier ooit een sujet dat mijn wintergraan uit de moestuin haalde, camera erop, kom je bij de politie, vragen ze
de vergunning van de camera.
"Beelden mogen we niet bekijken meneer, vanwege de privacywet".
"Maar agent het is in mijn tuin, op mijn erf, achter mijn afgesloten hek"
"Privacy recht vervalt bij illegaal betreden van mijn eigendom"
"Ja meneer ik snap het, maar U hebt geen vergunning en een niet gemelde camerabewaking",
"We zullen maar zeggen dat het een wild camera is, anders bent U ook nog strafbaar".
"U kunt aangifte doen, en een vermoedelijke dader melden, maar verder niets".
Krijg je nadien die gek aan de bel, om te melden dat als je de beelden op FB zet , hij je wel even
een paar EURO armer zal maken.(of erger)
Heb dus aangifte gedaan, zonder mogelijke dader vermelding.
Maar de volgende keer ..............
Die gek woont nog geen kilometer verderop, in de wijk.
De volgende keer staat ie weer in de tuin of erger
@frans81 Als je iets vooraf al meld is het voorbedachte rade.
hij stond ineens achter me. Dacht dat het een beer was.