• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Hydrolyse probleem bij oa outdoor schoeisel .

Idem hier, ik loop dagelijks op die dingen en dan verslijt je ze nog voordat andere problemen gaan spelen. Zelfs de Meindl Perfects, inclusief een keer verzolen, waren na vier jaar tijd compleet op.

Oude legerkistjes uit de jaren 80 doen het nog steeds, maar het is alsof je een boeren trekker met een luxe automobiel vergelijkt.

En hoeveel km heb je van die Meindl Perfect kunnen genieten ?

Die hebben dus geen PUR in de zool .

In handleidingen van die pur types staat volgens mij ook in kleine lettertjes

" Pas op deze schoen is voorzien van een zelfvernietiging systeem " :fluit:
 
@frans81 In die tijd liep ik minder kilometers dan nu per jaar en ik heb ze moeten laten verzolen na twee jaar reeds. Dat is altijd een duur grapje. Als ze nu nog te koop waren kocht ik toch de 'moderne' Hanwag Tatra's die ik nu heb, scheelt meteen ook een hele kilo aan de voeten.

Al met al kunnen kosten voor nieuwe zolen plus extra reparaties meestal niet uit. Alleen al voor de zolen vragen ze 85 euro ex verzendkosten, is het rubber daarboven aangetast komt er zo 60 euro bij, nog een paar stiksel naaien en toen kwam de offerte voor m'n huidige schoenen uit op 170 euro. :confused: (Wel bij een van de drie gespecialiseerde schoenmakers die Nederland telt)

Dan koop ik liever nieuwe, die ademen veel beter, zeker als er een gore-tex laag in zit, waar ik meestal voor ga en geven ook meer steun dan stappers waar al 5000 km op gelopen is. Scheelt weer de kosten van het onderhoud ook, dichtsmeren met ledervet is mijn hobby niet, dan krijg ik zweetpoten.

Het voordeel van laten verzolen is wel dat je kunt kiezen uit meerdere types zolen, bv eentje die minder snel slijt op verharde paden.
 
@frans81 In die tijd liep ik minder kilometers dan nu per jaar en ik heb ze moeten laten verzolen na twee jaar reeds. Dat is altijd een duur grapje. Als ze nu nog te koop waren kocht ik toch de 'moderne' Hanwag Tatra's die ik nu heb, scheelt meteen ook een hele kilo aan de voeten.

Al met al kunnen kosten voor nieuwe zolen plus extra reparaties meestal niet uit. Alleen al voor de zolen vragen ze 85 euro ex verzendkosten, is het rubber daarboven aangetast komt er zo 60 euro bij, nog een paar stiksel naaien en toen kwam de offerte voor m'n huidige schoenen uit op 170 euro. :confused: (Wel bij een van de drie gespecialiseerde schoenmakers die Nederland telt)

Dan koop ik liever nieuwe, die ademen veel beter, zeker als er een gore-tex laag in zit, waar ik meestal voor ga en geven ook meer steun dan stappers waar al 5000 km op gelopen is. Scheelt weer de kosten van het onderhoud ook, dichtsmeren met ledervet is mijn hobby niet, dan krijg ik zweetpoten.

Het voordeel van laten verzolen is wel dat je kunt kiezen uit meerdere types zolen, bv eentje die minder snel slijt op verharde paden.

Ik denk dat je idd na velen kilometers en ook al slechter wordend bovenwerk beter voor nieuw kan gaan . De schoenenwereld is onderhevig aan mode dus aanbiedingen zijn er vaak en genoeg .

Ik ga echter bij tweedehands aankopen de PUR versies vermijden .

Heb vanmiddag de Raichle terug gebracht naar de kring . Geld terug en weer wat anders meegenomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
IMG_20200604_124840.jpg

Ooit eens een partij schoenen gekocht en deze zagen er als nieuw uit. Wilde ze nu toch eens proberen, kwam niet ver haha. Dacht eerst dat er een grote steen vast zat onder de hak maar de hak had mij een hak gezet door in gehakt te zijn veranderd.:eek:
 
Terug
Bovenaan