• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ik stop een huis in mijn bob la la een huis in mijn bob!

Ik ben de über prepper en heb gereedschappen mee om een heel dorp te bouwen.

• Zeker weten!

Stemmen: 4 16.0%
  • Nee.

Stemmen: 10 40.0%
  • Een heel dorp is wat te enthousiast maar een huiske op de praire moet lukken.

Stemmen: 11 44.0%

• Totaal aantal stemmers
    25
Leuk om te zien hoe iedereen over de dingen nadenkt.

Als ik naar mijn bos moet vertrekken gaat sowieso de gereedschapskist mee voor de blokhut bouw of ik met de auto moet of lopend.
Hiermee kan ik bomen vellen en heb ik nu de theoretische kennis om planken te maken. Binnenkort natuurlijk echt proberen maar als je eenmaal de planken hebt kun je erg snel met normale boomstammen een simpel vierkant huisje maken. Voor mij denk ik uiteindelijk een enorme luxe en dat niet alleen je kunt het ook nog als ruilmiddel gebruiken.

Wees slim, maak een ondergrondse opslag in je bos perceel, gecamoufleerd en afgesloten (en natuurlijk waterdicht), en bewaar daar je gereedschappen. Scheelt je nu nu en dan een hoop gesleep...

In mijn BOB zit alleen een dikke Leatherman met bits een klapzaag en meerdere messen.

Voor in m'n BOV heb ik wel een uitgebreide gereedschapset voor SHTF doeleinden, genoeg om een uitgebreide shelter te bouwen.

De BOB is al zwaar genoeg (16kg zonder water).

Terug
Bovenaan