Die link gaat ten eerste uit van bioindustrie en ten tweede uit van alle CO2 is gelijk. Probleem is CO2 uit fossiel wat toegevoegd wordt aan de korte cycli die normaal zijn. Wat er nu aan vee rondloopt was er eerder in aantallen wild, ook daar zijn de vergelijkingen krom.
Soja : 20% olie, de rest wordt inderdaad als veevoer ingezet. Maar reden om te verbouwen is in eerste instantie als oliebron, niet als veevoer.
Konijnen zijn beter bestand tegen kou dan hitte, en net als kippen trouwens hebben ze geen verwarming nodig anders dan als ze heel jong zijn en daar is een nest met moeders geplukte vacht voor of kruipen ze tussen haar veren. Wecken is een behoorlijk recente uitvinding, oude methodes is slachten in de winter, roken, drogen en enkel slachten wat je op kan eten voor het bederft. Vor mij een veel verstandiger uitgangspunt als preppen je doel is. Weckspul raakt bij shtf nog wel eens op en geeft ook weer afval, oude methodes leveren eerder een lading composteerbaar spul op ipv iets wat je woonomgeving vergiftigd waar ook je voedsel vandaan komt.
Afhankelijk van je dieren en wat je qua belasting acceptabel vindt, is 2-3 nesten/jaar zeker te doen, ook op enkel vanuit de tuin gevoerd. Kijkende hier is dat zo 5-7 kits per nest, ga uit van 1 dier aanhouden per nest voor vervanging/ruilen/uitbreiding en je zit per voedster al rap op 15 konijnen per jaar voor vleesvoorraad, kies het juiste ras (rex bv) en laat ze langer uitgroeien en je hebt itt die link wel degelijk bruikbaar bont. 4 voedsters is dan al makkelijk een konijn/week en een beetje flinke pan maakt 4-5 porties eten. Dan nog 2-3 dagen vega en je bent de week rond.
Ik ga hier uit van mijn konijnen qua maat, die zijn uit de maat gegroeide dwergrexen, meestal kiest men grotere rassen voor vlees, maar dat is voor mij met een 1-persoonshuishouden gewoon niet practisch samen met het gewicht van zulke dieren wat ze voor mij minder hanteerbaar maakt. Ik wordt nl ook niet jonger en wil dit nog heel lang kunnen blijven doen. Daarnaast heb ik nooit begrepen dat als kwartels groot genoeg zijn om te eten, krielkippen en dwergkonijnen te klein zouden zijn. Groter is niet altijd beter, handiger of verstandig.
Het vlees van kwartels schijnt hoogwaardiger te zijn dan van kippen..