• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Internet thuis, "All in one" overbodig?

Harry Nack

Last (wo)man standing
Met het systeem dat ik heb, heb je een vaste telefoon aansluiting nodig. Dus de router zet je ook niet averal neer. En zeker niet als je met mvr Flos getrouwd bent. Die wil nergens kabels zien.
En het kastje dat je zegt @Harry Nack heeft ook nog een granieten blad van 3.5 cm wat dan ook geen plus punt is.

Jouw kennende heb je vast wel een ondergrondse buis van je woning naar je loods lopen. Wanneer je daar een UTP kabel doortrekt, kunt je deze aansluiten op je router in huis naar een tweede router of extender die je al hebt in de loods. Een vaste kabel is nog sneller ook.

Jajaja Barbera is de echte baas in huize Flos.:oops:
 

Flos

SHTF Expert
Jouw kennende heb je vast wel een ondergrondse buis van je woning naar je loods lopen. Wanneer je daar een UTP kabel doortrekt, kunt je deze aansluiten op je router in huis naar een tweede router of extender die je al hebt in de loods. Een vaste kabel is nog sneller ook.

Jajaja Barbera is de echte baas in huize Flos.:oops:
Dat gaan we even bekijken. En of we zo een kabel dat lang genoeg is op voorraad hebben.
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Een verandering van glasvezel naar 4G zal een verslechtering zijn in snelheid en signaal, als je 4G al haalt. Veel gebieden hebben niet altijd 4G snelheid en dan krijg je 3G. Met all in one betaal je weliswaar vaak voor dingen die je wellicht niet vaak gebruikt maar alles is wel op elkaar afgestemd en je hebt natuurlijk bundelvoordeel.

Ik betaal momenteel 75€ per maand voor een uitgebreid pakket:

TV, analoog en digitaal
2x sim onbeperkt bellen, sms en internetten op 4G
Onbeperkt internet
Goede router

Dat is het mij dubbel en dwars waard.
Je vergeet misschien dat niet iedereen evenveel nodig heeft. Ik wil ook absoluut niet zeggen dat mijn oplossing voor iedereen geschikt is.
Ik zie gewoon om me heen mensen die ook niet veel nodig hebben, prepper zijn, en waarde hechten aan mobiliteit, en mooi meegenomen continuiteit.
Ik heb oo glasvezel het alle lichtste abonement. Ik heb net speedtest.nl gedaan, maar dat scheelt echt weinig met glasvezet wat ik hier inpandig haal.
Dus jouw conclusie dat het per definitie een verslechtering is klopt daarin niet. Hoogstends als je naar ping snelheden kijkt, maar die zijn voor mij niet van belang (ik game niet).
(Ook gisteren pas geleerd van een niet nader te nomemen zoon van een prepper :p).
Niet veel gebieden hebben 4G? Nou, alles hier in dit hoekje van het land wat bebouwde kom is heb je binnen volle bak 4G. Ik heb echt geen idee hoe je hierbij komt eigenlijk,
en daarbij krijg ik geen 3G. Je trekt voorbarige convlusie's. Mij provider bied puur en alleen 4G aan, en niks anders, en mag dat ook niet proberen te gebruiken (algemene voorwaarden),
dus de 4G MiFi is ingesteld op "4G only".
Ik heb inderdaad all in one wat volgens de Nederlandse wet niet mag, maar waar ik volgens mijn provider (na herhaaldelijk contact) scheit aan moet hebben.
De extra kosten maken niet uit, ik betaal nu 26 euro in de maand i.p.v. 57 euro in de maand, en het is nog maandelijks opzegbaar ook.
Bij mijn glasvezel abonement, daar betaalde ik pas voor dingen die ik niet gebruik.

Bij jou situatie heb je feitelijk maar één groot probleem en dat is de plaats van je router. Die staat momenteel onder in een kastje zowat tegen de buitenmuur aan dus je bereik nu al in huis is ver onder de maat. De extender is leuk als het werkt maar dat geeft je ook nog eens de halve snelheid als het al een beetje werkt.

Oplossing is je provider bellen en een betere plek voor de router nemen. Zet deze bijvoorbeeld voor je raamkozijn en je hebt niet eens een extender nodig in je loods. Het signaal zal sterk genoeg zijn.

Wil je top signaal in je loods dat moet je de provider een tweede router vragen en deze "als één" samen laten werken.:thumbsup:
Je kan op veel routers ook externe antenne's plaatsen.

Is niet direct nodig bij nieuwe modellen. Het merk Devolo kan zelfs de aarding erbij gebruiken bij mindere verbinding. Geaarde wcd's gebruiken is voorwaarde. Afstanden zijn wel een ding bij powerlines.
Dat ga ik een keer uitzoeken... Een andere fase wil zeggen dat ze eigenlijk niet echt met elkaar verbonden zijn... Nooit eigenlijk. Het signaal gaat dan over de nul (die liggen wel altijd aan elkaar) en de aarde? (Waarbij eigenlijk de nul en aarde ook altijd (uiteindelijk) aan elkaar liggen).


________________________________


Maar goed, vanaf nu graag weer ON-topic.
Het gaat over MiFi systemen, en internet over 4G, en niet over draadloze (locale) netwerken.
Vanaf nu "meld" ik elke off-topic post.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Er zijn maar weinig providers die overal in NL een volledige 4G dekking hebben. Sterker nog 3.9G werd al verkocht als 4G terwijl er nog geen 4G netwerk was. FF simpel gesteld kun je het beste een snelheidstest doen op je Mifi router, dan weet je welke 4G je hebt. Ik ben benieuwd of je in de uithoek meer dan 20mbit haalt, denk van niet.

Kom je niet verder dan 20mbit/s dan heb je standaard 4G dekking voor landelijke gebieden. Dat is nauwelijks sneller dan 3.9G. Kom je over 75mbit tot 150mbit dan heb je 4G+, ook wel LTE genoemd. 4G zou een max hebben van 225mbit\s dus 10x sneller als 3G.

Er komt 4.5G aan die zou tot 1.1 gigabit snelheid kunnen leveren en een veel bredere bandbreedte (4 bandbreedtes). Alleen in Zuid Korea is men 5G al aan het uitrollen.

4G is overigens ook oncontroversieel, er zouden gezondheidsrisico's aankleven aan deze frequenties\straling.:oops:

PS ik heb destijds een redelijke mifi router getest op een berg met slecht bereik. Dat werkte voor geen meter. Toen ik een smartphone gebruikte als hotspot, werkte het veel beter dan de mifi router. Ik denk dat in een smartphone dus betere en snellere technologie zit dan in de gemiddelde mifi router.:fluit:
 

Niels

Mankinds only hope
Voorlopig heeft mijn provider (Tele2) mij zojuist geblokkeerd (volgensmij).
Als er vanavond nog iemend van plan was te bestellen, wacht even...

@Harry Nack , ik heb hier inderdaad gewoon LTE. Het is meer dan zat voor wat ik er mee doe.
Voor mij persoonlijk zitten er (als ik tenminste niet continue geblokkeerd word) meer voordelen aan dan nadelen t.o.v. vast.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Als je tele2 hebt, dan moet het goed zitten. Die hebben een nieuw eigen netwerk uitgerold dus moet het wel LTE snelheden zijn. Xe gebruiken T=mobile als backup waar mindere dekking is maar ik denk dat zij inmiddels een van de beste netwerken hebben.
 

Niels

Mankinds only hope
Nou, met Tele2 zit je niet goed. Ik ben na ongeveer een uur geblokkeerd in het netwerk.
Wat blijkt? Je mag niet met een MiFi in het netwerk van Tele2! Tethering is verboden, beetje ouderwets.
Vandaag contact gehad, en alles ongedaan gemaakt. Vanavond een contract afgesloten met T-Mobile, daar heb ik nu verbinding mee, en lijkt goed te werken.

Dus as we speak biet eigenlijk alleen T-Mobile een "unlimited*" bundel aan. (*= 5 GB per dag en na een SMS nog 1 GB extra).
Ik betaal nu 37,50 per maand (1 jarig contract, bij 2 jarig contract betaal je 35 per maand).

Ik zal laten weten hoe het bevalt :).
 

Richard434

Prepper goeroe
@Niels, nu heb ik even op tele2.nl gekeken. Een "gewone" aansluiting, met op papier 100Mbit/s kost je in de maand € 30,-
Voor 8,- meer kan je zelfs ook tv kijken.
Dus is het eigenlijk goedkoper, alleen heb je dan niet de mobiliteit.
Ga je voor een langzamere variant, dan ben je ook minder kwijt.

En nee, geen aandelen.. ;)
 
Bovenaan