Een verandering van glasvezel naar 4G zal een verslechtering zijn in snelheid en signaal, als je 4G al haalt. Veel gebieden hebben niet altijd 4G snelheid en dan krijg je 3G. Met all in one betaal je weliswaar vaak voor dingen die je wellicht niet vaak gebruikt maar alles is wel op elkaar afgestemd en je hebt natuurlijk bundelvoordeel.
Ik betaal momenteel 75€ per maand voor een uitgebreid pakket:
TV, analoog en digitaal
2x sim onbeperkt bellen, sms en internetten op 4G
Onbeperkt internet
Goede router
Dat is het mij dubbel en dwars waard.
Je vergeet misschien dat niet iedereen evenveel nodig heeft. Ik wil ook absoluut niet zeggen dat mijn oplossing voor iedereen geschikt is.
Ik zie gewoon om me heen mensen die ook niet veel nodig hebben, prepper zijn, en waarde hechten aan mobiliteit, en mooi meegenomen continuiteit.
Ik heb oo glasvezel het alle lichtste abonement. Ik heb net speedtest.nl gedaan, maar dat scheelt echt weinig met glasvezet wat ik hier inpandig haal.
Dus jouw conclusie dat het per definitie een verslechtering is klopt daarin niet. Hoogstends als je naar ping snelheden kijkt, maar die zijn voor mij niet van belang (ik game niet).
(Ook gisteren pas geleerd van een niet nader te nomemen zoon van een prepper
).
Niet veel gebieden hebben 4G? Nou, alles hier in dit hoekje van het land wat bebouwde kom is heb je binnen volle bak 4G. Ik heb echt geen idee hoe je hierbij komt eigenlijk,
en daarbij krijg ik geen 3G. Je trekt voorbarige convlusie's. Mij provider bied puur en alleen 4G aan, en niks anders, en mag dat ook niet proberen te gebruiken (algemene voorwaarden),
dus de 4G MiFi is ingesteld op "4G only".
Ik heb inderdaad all in one wat volgens de Nederlandse wet niet mag, maar waar ik volgens mijn provider (na herhaaldelijk contact) scheit aan moet hebben.
De extra kosten maken niet uit, ik betaal nu 26 euro in de maand i.p.v. 57 euro in de maand, en het is nog maandelijks opzegbaar ook.
Bij mijn glasvezel abonement, daar betaalde ik pas voor dingen die ik niet gebruik.
Bij jou situatie heb je feitelijk maar één groot probleem en dat is de plaats van je router. Die staat momenteel onder in een kastje zowat tegen de buitenmuur aan dus je bereik nu al in huis is ver onder de maat. De extender is leuk als het werkt maar dat geeft je ook nog eens de halve snelheid als het al een beetje werkt.
Oplossing is je provider bellen en een betere plek voor de router nemen. Zet deze bijvoorbeeld voor je raamkozijn en je hebt niet eens een extender nodig in je loods. Het signaal zal sterk genoeg zijn.
Wil je top signaal in je loods dat moet je de provider een tweede router vragen en deze "als één" samen laten werken.:thumbsup:
Je kan op veel routers ook externe antenne's plaatsen.
Is niet direct nodig bij nieuwe modellen. Het merk Devolo kan zelfs de aarding erbij gebruiken bij mindere verbinding. Geaarde wcd's gebruiken is voorwaarde. Afstanden zijn wel een ding bij powerlines.
Dat ga ik een keer uitzoeken... Een andere fase wil zeggen dat ze eigenlijk niet echt met elkaar verbonden zijn... Nooit eigenlijk. Het signaal gaat dan over de nul (die liggen wel altijd aan elkaar) en de aarde? (Waarbij eigenlijk de nul en aarde ook altijd (uiteindelijk) aan elkaar liggen).