Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
een conibear klem
(ooit wil ik leren hoe je met koperdraad strikjes zet)
@backschless Hey, vraagje. Ehm ik vind overal online rvs flessen, maar ze hebben allemaal een plastic dop. Bij heel veel van die flessen kan die dop er niet eens geheel vanaf. Dat maakt ze dus ongeschikt om in een houtsvuurtje te leggen om snel water te zuiveren of te koken. Wat voor dop zit er bij jou op? Ik neem aan dat ik wel een RVS fles kan kopen waar de pastic dop er geheel af kan. De dop hoeft er toch niet op tijdens het koken in het vuur. Raad je aan voor 6 euro een losse RVS dop ergens te kopen?Zelf gebruik ik de nalgene rvs fles 1100ml, hierin kan je je water vervoeren/ drinken maar ook kan je deze in het vuur zetten om te koken.
Vergelijking om eens te bekijken als je nog een waterfles aan wilt schaffen.Hey, vraagje. Ehm ik vind overal online rvs flessen, maar ze hebben allemaal een plastic dop. Bij heel veel van die flessen kan die dop er niet eens geheel vanaf. Dat maakt ze dus ongeschikt om in een houtsvuurtje te leggen om snel water te zuiveren of te koken. Wat voor dop zit er bij jou op? Ik neem aan dat ik wel een RVS fles kan kopen waar de pastic dop er geheel af kan. De dop hoeft er toch niet op tijdens het koken in het vuur. Raad je aan voor 6 euro een losse RVS dop ergens te kopen?
Voor de Nalgene kan je ook een visbekspreider gebruiken om 'm boven het vuur te hangen.
hhmm, als je vuur hebt kan je die fles er ook naast zetten, Scheelt klem en ophang systeem (touw,stok).
Er zitten op de klem plastic dopjes gaat dat goed qua temperatuur ?
Ik was een keer aan het paalkamperen met jongesteld zoon. Daar was een man met zoon die ook van die rvs flessen had. Zijn flessen zijn twee keer omgevallen in het vuur en een keer vielen er stukjes as in. Nu kan as niet zo veel kwaad maar toch was ik blij met de Billycan met deksel en goedkope bidon.
Edit: die man ging nu ok een Billycan aanschaffen.
@paulverheijden, Ik kook water voor meerdere personen. Mischien dat we daarom verschillende keuzes maken?
Je moet 1 week overleven in: (elke dinsdag na 19:00 mag er een nieuw scenario en voorwaarden gepost worden)
Het is nat, koud (herfst/winter) en je moet minstens 1 week lopen door het bos om bij de bewoonde wereld te komen. Jij bent de enige persoon in de wijde omtrek. Het is een gemengd bos loof en naaldbomen, er zijn dieren (konijnen, herten, zwijnen, en andere kleine wezens.) Je hebt een tas waar maximaal 3 kilo in mag. Wat trek je aan en wat neem je mee (uit je eigen gear?) Hoe zien jouw dagen eruit? Hoe maak je vuur? Waar slaap je? Wat eet je?