F
frans81
Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Na lange tijd eindelijk opgehaald .
Een in perfecte staat verkerende en vooral schone Tentkachel .
Deze GHS: F65 is de vervanger van het Fornax M53n type dat op Benzine gestookt Werdt / Wordt .
Vanaf 1983 deden deze GHS F65 modellen hun intrede .
Eigenlijk een Multi fuel brander daar men erachter kwam dat ze ook voortreffelijk op Kerosine en Petroleum branden .
En dit zonder problemen .
Het is een Triple Stage Brander .
Deze kachels werden gemaakt door
Geraedts Haarden en Metaalindustrie Baarlo Holland .
Research Instituut SESTO Sesto Disign .
BAARLO is niet eens zo ver bij mij vandaan haha .
Bij de kachel zitten 7 buizen . 2 x Dubbelwandig ongelakt , 1 maal enkelwandig ongelakt , en 4 maal gelakt . Top buis is voorzien van Vonkenvanger .
De Drie ongelakte buizen komen als eerste op de kachel . Deze vangen de grootste hitte .
Binnendiameter buis is 9 Cm .
Deze kachel is hartstikke schoon en bijna niet gebruikt . En altijd onderhoud op verricht .
Alles erbij wat er bij behoord en in goede staat .
Ja het is Zwaar haha . Maar de Kachel pijpen zijn wel weer te gebruiken op eventueel een zelf gemaakt Houtkacheltje voor bij de tent .
Deze Kachel behoud ik om meerdere redenen .
Met deze opdracht van 3100 kachels en onderdelen was een bedrag gemoeid van VIJF MILJOEN Gulden . Zie Link .
Reken maar effe uit wat zo'n kachel gekost heeft pfff .
http://www.boekje-pienter.nl/html/t.htm#tentkachel
AFM 73 cm lang x 45 Diep x 68 Hoog.
Een in perfecte staat verkerende en vooral schone Tentkachel .
Deze GHS: F65 is de vervanger van het Fornax M53n type dat op Benzine gestookt Werdt / Wordt .
Vanaf 1983 deden deze GHS F65 modellen hun intrede .
Eigenlijk een Multi fuel brander daar men erachter kwam dat ze ook voortreffelijk op Kerosine en Petroleum branden .
En dit zonder problemen .
Het is een Triple Stage Brander .
Deze kachels werden gemaakt door
Geraedts Haarden en Metaalindustrie Baarlo Holland .
Research Instituut SESTO Sesto Disign .
BAARLO is niet eens zo ver bij mij vandaan haha .
Bij de kachel zitten 7 buizen . 2 x Dubbelwandig ongelakt , 1 maal enkelwandig ongelakt , en 4 maal gelakt . Top buis is voorzien van Vonkenvanger .
De Drie ongelakte buizen komen als eerste op de kachel . Deze vangen de grootste hitte .
Binnendiameter buis is 9 Cm .
Deze kachel is hartstikke schoon en bijna niet gebruikt . En altijd onderhoud op verricht .
Alles erbij wat er bij behoord en in goede staat .
Ja het is Zwaar haha . Maar de Kachel pijpen zijn wel weer te gebruiken op eventueel een zelf gemaakt Houtkacheltje voor bij de tent .
Deze Kachel behoud ik om meerdere redenen .
Met deze opdracht van 3100 kachels en onderdelen was een bedrag gemoeid van VIJF MILJOEN Gulden . Zie Link .
Reken maar effe uit wat zo'n kachel gekost heeft pfff .
http://www.boekje-pienter.nl/html/t.htm#tentkachel
AFM 73 cm lang x 45 Diep x 68 Hoog.