• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Kant en klaar in blik (soep/eten)

Als ik nog een tip geven mag dit kwam ik een tijd geleden bij een duitse supermarkt tegen (rewe dacht ik) het is dan wel geen gerecht maar echt wel goed. Het is varkensvlees of rundvlees met goede smaak en lekker zachte stukjes vet.

Koel/koud echt lekker tussen brood maar ook zonder eet je makkelijk een blik leeg. Voor de mensen die van vlees gelatine houden ook dat zit hier rijkelijk bovenop en smelt goed. Warm is het na mijn mening niet lekker.

Het fruhstucksfleisch of smak/spam wat veel mensen hebben komt hier lange na niet bij in de buurt daar bij is dat echt de laagste klasse honden of kattenvoer (wat het na mijn mening sowieso is :lol:). Voor een prijs van 3 tot 4 euro per blik van 300 gram niet de goedkoopste uiteraard maar na mijn mening meer hun geld waar dan de spam smac etc.

Wel weer 1,5 gram zout per 100gr maar ik ben ook bang dat je een zout niet ontkomt bij de meeste ingeblikte producten.

Bekijk bijlage 28408

Bekijk bijlage 28409
Ik heb dat hier ook staan met kalkoen.

Als ik nog een tip geven mag dit kwam ik een tijd geleden bij een duitse supermarkt tegen (rewe dacht ik) het is dan wel geen gerecht maar echt wel goed. Het is varkensvlees of rundvlees met goede smaak en lekker zachte stukjes vet.

Koel/koud echt lekker tussen brood maar ook zonder eet je makkelijk een blik leeg. Voor de mensen die van vlees gelatine houden ook dat zit hier rijkelijk bovenop en smelt goed. Warm is het na mijn mening niet lekker.

Het fruhstucksfleisch of smak/spam wat veel mensen hebben komt hier lange na niet bij in de buurt daar bij is dat echt de laagste klasse honden of kattenvoer (wat het na mijn mening sowieso is :lol:). Voor een prijs van 3 tot 4 euro per blik van 300 gram niet de goedkoopste uiteraard maar na mijn mening meer hun geld waar dan de spam smac etc.

Wel weer 1,5 gram zout per 100gr maar ik ben ook bang dat je een zout niet ontkomt bij de meeste ingeblikte producten.

Bekijk bijlage 28408

Bekijk bijlage 28409

Klopt is idd Rewe.

Weet je nog hoe duur die blikjes zijn?

Ik dacht tussen de 3 en 4 euro.
@drempler , ik vind het leuk om jouw bericht over het ingeblikte vlees te lezen. Ik ben er al jaren een fan van. Het is nu niet dat ik het zo vaak eet, maar die 400g blikken Duits Schmalzfleisch (en andere variaties) zijn m.i. echt de geheime tip als het gaat om een lang houdbare bron van proteïne en dierlijk vet, die betaalbaar is en nog prima smaakt ook.
In de prepvoorraad mag het m.i. niet ontbreken.
https://www.preppers-shelter.nl/threads/lijst-voor-eten.6093/post-145090

Ik heb deze twee ook gekocht om te testen.

De metworst is ook erg lekker, zit alleen wel redelijk peper is dus niet geschikt voor mensen die snel last van de darmen etc hebben.
De schmalz is na mijn smaak precies hetzelfde vlees als de blikken schweinefleisch alleen dan zonder gelatine en met veel vet dit vet zit niet door het vlees gemengt maar zit appart rond de randen en is er dus af te schrepen.

schmalz.jpg

met.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb deze twee ook gekocht om te testen.

De metworst is ook erg lekker, zit alleen wel redelijk peper is dus niet geschikt voor mensen die snel last van de darmen etc hebben.
De schmalz is na mijn smaak precies hetzelfde vlees als de blikken schweinefleisch alleen dan zonder gelatine en met veel vet dit vet zit niet door het vlees gemengt maar zit appart rond de randen en is er dus af te schrepen.
@drempler , leuk, en fijn dat het jou smaakt. Er zijn nog meer soorten die m.i. prima smaken, en ze smaken sowieso allen op brood. Hausmacher Leberwurst op brood (smeerbaar) of Lyoner bijvoorbeeld. Blutwurst is er ook.

Het geweldige vind ik van bijvoorbeeld Mettwurst en Schmalzfleisch dat je een blik zo in de pan kunt gooien met rijst en wat groente erbij (roerbakken), en dan 4 of 5 volwassen porties hebt, compleet met vlees en vet. Apart vet om in te bakken is dus niet nodig.

De 400 grams blikken zijn qua prijs in de regel het gunstigst. Het petje is er los bij te kopen, en dan...

Dit filmpje ontdekte ik nu pas, en het is geinig om te zien dat die blikken in (kennelijk Oostenrijkse) militaire noodrantsoenen zitten. Als dat geen garantie voor de kwaliteit, bruikbaarheid en houdbaarheid is, dan weet ik het ook niet meer. Als het om het inslaan van vlees in blik gaat, dan hoef je niet verder te kijken.

Persoonlijk vindt ik het warm niet zo een succes, het "schweinefleisch" uit mijn eerdere post zit meer dan genoeg vet in om het in te bakken.

Terug
Bovenaan