Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
DE is ook maar een koffie gewoon goed maar er zijn betere met name de biologische koffie soorten genieten mijn voorkeur.Ik heb een keer met een pak groene koffie in mijn handen gestaan @Kanina, maar dat bleek alleen maar groen te zijn omdat het Bio was.
Ongebrande bonen zijn groen, die heb ik meerdere malen gehad. Maar die moet je zelf roosteren voordat je er wat mee kan.
Van verse bonen kan je geen koffie zetten.
Van verse bonen worden wel supplementen gemaakt. Maar dat lijkt enkel goed te zijn voor eindeloze discussie over de werking en rechtzaken die daar uit volgen ^_^ Ik geloof dat het primair bedoeld is als afslank middel.
Zo, dan ga ik nu weer aan DE 'koffie' (sluikreclame, haha). 'Koffie' omdat het uit de automaat komt. En als op de automaat al 'Sterkte' staat dan is het nooit veel soeps ^_~
Ik blijf maar jarig met jou [emoji8]Ik dacht ook dat die molens pepermolen waren. Nu wil ik er ook een voor de verjaardag van Styx.
DE is ook maar een koffie gewoon goed maar er zijn betere met name de biologische koffie soorten genieten mijn voorkeur.
Automaat koffie....het moet idd op koffie lijken. Ik ben nog geen goede lekkere variant tegengekomen. Koffie is belangrijk voor me. Koffie op zich ,niet met melk en room en ik weet niet wat.DE is inderdaad gewoon goede koffie. Ik zit nu in een verhuizing en al mijn fancy koffiespulletjes zitten nog ingepakt.
Dus voor mij is het nu DE roodpak door een hele oude Philips CaféComfort koffiezetter.
Prima koffie en die durf ik ook zonder schamen mijn gasten voor te zetten.
De DE waar ik op doelde was de automaten koffie die ik op werk heb. Met een beetje fantasie ziet het er uit als koffie, maar dat is het dan ook.
En daar vragen ze dan nog een Euro voor ook! Gelukkig niet voor personeel, maar toch.
Ik heb al zitten kijken naar een kleine reiskoffiezetter. Zeg maar een thermosfles met filter er in. Helaas nog niks acceptsabels tegen gekomen.
Er zijn trouwens leuke ontwikkelingen. Men wil een reis koffiemaker maken die topkwaliteit levert goedkoop in gebruik is. Er is een site voor waar men geld bij elkaar probeer (de) te krijgen voor productie en verkoop. Als ik weet hoe het heet vernnem je het zsm.Automaat koffie....het moet idd op koffie lijken. Ik ben nog geen goede lekkere variant tegengekomen. Koffie is belangrijk voor me. Koffie op zich ,niet met melk en room en ik weet niet wat.
Ik hoop voor je dat je snel van je echte goede koffie (spullen) kan genieten.
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Vandaag bij de kringloop een Turkse koffiemolen gekocht. Er zitten twee schroeven in die zo vast zitten dat @Styx de vijl van zij leatherman heeft kapotgedraaid. @Ray heeft die van jou ook schroeven?
Bekijk bijlage 3796
Eind van mijn koffieavontuur van vandaag is dat de koffiemolen niet naar behoren werkt. De molen is verheven tot sierelement.
De molen kwam uit een kringloop en was met water schoongemaakweg gezet en het binnenwerk is gaan roesten. De scherpe delen van het maalgedeelte waarmee je grip op de koffieboon moet krijgen waren weg. De bonen blijven er boven. Dus nooit nat maken van binnen want droog krijgen gaat niet of moeilijk.Ben ik dit aan het volgen en dan zo'n einde ? Onacceptabel, waarom werkt ie niet ? Kan iemand anders er wat van leren bij de aanschaf van zo'n molen ?
Koffie moet je vers drinken. Goed op temperatuur. Mocht je toch een thermos kan willen gebruiken , voorspoelen met kookwater.Wat niet werkt kan meestal weer wel werkend worden gemaakt.
Maar goed, bij ons doen we het zo, koffie malen met de hand, in de perculator en wanneer het klaar is gaat het inde thermo.
Want @Ray had wel gelijk, als je het blijft warm houden wordt het al snel 'oud'.
In de thermo voorkom je dit.
Bekijk bijlage 3805
Bekijk bijlage 3806
Wie weet waar ik ongebrande koffiebonen kan kopen?
Misschien in n toko?!?
grtz Styx
Ik las het ja....vanaf 20 euro per kilo....@Styx, Boot Koffiebranders(Baarn) levert ook ongebrande koffiebonen:http://www.bootkoffie.nl/Koffiebonen/Ongeroosterde_koffiebonen/
Niet goedkoop, maar wel hele goede kwaliteit.
p.s. de prijzen zijn per Kg