JJ&A
Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Ik ben onlangs ingegaan op een kortingsactie van K&T en het 'scepter' model van Sencut toegekregen (42€-->25€), het bevalt me enorm dat deze een plaats krijgt is in de edc roulatie.
Soepele actie door kogellagers.
geen speling.
lemmet mooi gecentreerd.
staalsoort is 9Cr18MoV, hetgene zich makkelijk laat slijpen en relatief lang scherp blijft (mits stroppen na gebruik)
Deze komt met een stevig tasje/zakje uit ballistisch nylon met rits (doet me denken aan een brilcase) en een reinigingsdoekje.
Voor de plaatjesmensen; enkele foto's met onderaan een 91 mm Victorinox ter vergelijking.
Wij hebben aardig wat Victorinox zak messen.
Maar ik vind het een groot nadeel dat de handvat plaatjes van kunststof is, dat beschadigt sneller dat metalen plaatjes, en zou dat ook minder erg vinden.
Raar bij mij spullen moeten er nieuw uit blijven zien, en toch gebruik ik het veel.
@Carismo ik mis het handige schroevendraaier in de Victorinox kurkentrekker.
Je kan er uitsteken de kleine schroefjes van een bril mee vaster draaien, en voor meer dingen gebruiken.
En omdat ze tegenwoordig het handvatje zeskantig maken kan je het ook in een dop schroevendraaier doen om zo meer controle te hebben bij het vast zetten en de rest.
Ja je kan het wel anders om in de kurkentrekker draaien maar dat wat meer te kunnen doen maar het blijft dan toch onhandig in gebruik.