mimi
Prepper
Laatst bewerkt:
Sinds begin maart in quarantaine, na 4 weken het Italiaans nieuws (sinds januari )op de voet gevolgd op de tv, zag ik wat er in Bergamo gebeurde, een hele generatie weggevaagd, ook zag ik dat ze begin februari aan hamsteren waren geslaan, heb ik ook flink wat voorraad ingeslaan, met het gedachte dat gaat hier ook gebeuren ik had gelijk de supermarkten hier in Belgie was er een stormloop, een hoop mensen op mekaar, waar juist de meeste kruisbesmettingen gebeuren, mijn masker en handschoenen en shield draag ik sinds begin maart, personen grijnsend mij aankeken, maar soit, de light lockdown hier , heb ik niet meegedaan, noch wandelen en fietsen, wel de lockdown als Italie...ik verplaats mij enkel voor een essentiele verplaatsing, en ik ben telkens onder de indruk hoeveel fietsers en wandelaars ik op de straat zie, en mijn laatste inkoop supermarkt online en afgehaald aan een andere ingang waar ze 2 klanten per uur toelaten, je boodschappen staan klaar en gewoon afrekenen, eenmaal thuis al mijn inkopen ontsmet, mijn kleding dadelijk in de wasmachine, en ook mijn schoenen buiten de inkomdeur en ontsmet met javel, en ja de vloer met Dettol, heel stresserend telkens ik de deur uitga, moet ik al deze dingen doen, ik had al smetvrees nu is het nog erger voor mij, mensen letten gewoon niet op bij de apotheker, geen social distancing, ik moet telkens opzij springen, en telkens omkijken als er niemand te kort bij loopt, ben ik de enige die dit ervaart??
Nu las ik dit artikel
https://www.hln.be/showbizz/tom-wae...met-twee-winkelen-dit-kan-echt-niet~a074fd76/
Wat mij ook stoort is dat de grens van Duitsland en Nederland nog open is, en het zijn nu 3 weekends dat Duitsers massaal de grens oversteken naar Nederland om te gaan schoppen en ook andersom, heeft Rutten en Merkel gelijk over de groepsimmuniteit??? ook een masker dragen zouden ze moeten verplichten en niet enkel openbaar vervoer, in Duitsland is het verplicht om een masker te dragen, en in Italie mag je geen enkel supermarkt binnen, zonder een masker meer dan terecht, hier in Belgie is het een mediacircus, de virologen zijn de influencers van de overheid, wat telkens in gebreke is, het is een griepje, maskers hebben geen nut bla bla...en de mensen vielen er in..er is geen heldere communicatie..geen duidelijk plan voor de burgers en de economie geen perspectieve beslissingen.
Hoe hypocriet kan je zijn om de Belgische bevolking nu aan te zetten om zelf mondmaskers te maken? Ondanks de tekorten in eigen land heeft België sinds 15 maart toch 284 vergunningen toegekend om mondmaskers, brillen en andere beschermingsmiddelen uit te voeren naar landen buiten de EU...ik vrees dat er een 2de golf en een 3de zal aankomen indien er geen verplichting wordt als norm een mondmasker te dragen bij het verlaten van je woning, nu enkel bij openbaar vervoer is er een verplichting voor een masker te dragen, en elders niet?? supermarkten enz?? wat een joke, zo zullen de kruisbesmettingen steeds meer gebeuren en zo zal het virus verder blijven circuleren.
Nu las ik dit artikel
https://www.hln.be/showbizz/tom-wae...met-twee-winkelen-dit-kan-echt-niet~a074fd76/
Wat mij ook stoort is dat de grens van Duitsland en Nederland nog open is, en het zijn nu 3 weekends dat Duitsers massaal de grens oversteken naar Nederland om te gaan schoppen en ook andersom, heeft Rutten en Merkel gelijk over de groepsimmuniteit??? ook een masker dragen zouden ze moeten verplichten en niet enkel openbaar vervoer, in Duitsland is het verplicht om een masker te dragen, en in Italie mag je geen enkel supermarkt binnen, zonder een masker meer dan terecht, hier in Belgie is het een mediacircus, de virologen zijn de influencers van de overheid, wat telkens in gebreke is, het is een griepje, maskers hebben geen nut bla bla...en de mensen vielen er in..er is geen heldere communicatie..geen duidelijk plan voor de burgers en de economie geen perspectieve beslissingen.
Hoe hypocriet kan je zijn om de Belgische bevolking nu aan te zetten om zelf mondmaskers te maken? Ondanks de tekorten in eigen land heeft België sinds 15 maart toch 284 vergunningen toegekend om mondmaskers, brillen en andere beschermingsmiddelen uit te voeren naar landen buiten de EU...ik vrees dat er een 2de golf en een 3de zal aankomen indien er geen verplichting wordt als norm een mondmasker te dragen bij het verlaten van je woning, nu enkel bij openbaar vervoer is er een verplichting voor een masker te dragen, en elders niet?? supermarkten enz?? wat een joke, zo zullen de kruisbesmettingen steeds meer gebeuren en zo zal het virus verder blijven circuleren.