• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Low budget prep-items van Ebay, Aliexpress, DealExtreme, LightInTheBox enz.....

Gisteren van de DealExtreme batterijdoosjes binnen gekregen. Hier kunnen zowel AA's als AAA's in per 4 stuks.
Per 3 doosjes in 3 kleuren iets van € 1,36 voor betaald. Voelen redelijk goed aan voor die prijs. Ze gaan in de BOB

zijn prima voor droge omgeving
maar zijn niet vocht bestendig, dat moet je wel in de gaten houden

en nog wat, er zijn 2 typen batterij doosjes
de ene gaat net een AA goed in maar zal een 14500 ( protected ) Li-Ion net niet passen
hier kwam ik zelf achter :)

ik denk nog niet dat je li-ion batterijen hebt en ga die ook niet zomaar bestellen, zonder eerst goed te onderzoeken wat er mee kan en wat eventueel de risico's zijn en wat nodig is bv aan lader en veiligheid
de li-ion uit China kan je je lelijk op vergissen
die zijn heel vaak nep en het aantal mili klopt ook zelden

upload_2016-4-6_21-17-34.pngT/M AA maar geen 14500 per 10 € 4,84
http://www.dx.com/p/cm01-profession...e-for-4-x-aa-aaa-batteries-white-10pcs-305663

upload_2016-4-6_21-19-2.png alles T/M 14500 per 9 stuks € 4,19
http://www.dx.com/p/pp-storage-orga...4500-aaa-10440-translucent-white-9-pcs-378313

upload_2016-4-6_21-16-23.pngvoor oa 2 van de grote jongens li-ion 18650 semi waterdicht per 5 € 5.26
sluit wel redelijk maar het seal is een dunne siliconen ring. dus als je em vaak gebruikt, dan is dat snel door
maar ook makkelijk iets anders in te freubelen
http://www.dx.com/p/water-resistant-translucent-storage-boxes-for-battery-components-5-pcs-376950

pieeeuwwwwwwwwwwwwww
ik moet denk ik nodig een leven krijgen hahahaha

Mijn recente aanwinsten:

Screen Capture #375.jpg
Halve liter container voor brandstoffen voor 4,50 euro

Screen Capture #376.jpg

Firesteel met een aardig blok magnesium. 2,75 euro

Screen Capture #377.jpg

Tien stuks "compressed towel" . Een in elkaar geperst wegwerpdoekje van ca 30x40 cm. Voor 7,5 cent per stuk wil ik die wel eens proberen.

Firesteel met een aardig blok magnesium. 2,75 euro

maar hoe is het magnesium
want goedkoop en doet niets , heb je ook niets aan

en zoals veel mensen in onze gemeenschap,
door schade en schande zelf achter gekomen op vervelende momenten
dus even testen is wel zo fijn

zelf ben ik een down fan
maar sinds ik een pot met machnesium poeder heb hahahaha woepieee

bekijk deze eens :)

Niet écht "Low budget", maar relatief gezien wel goedkoop: de Blackview BV5000 een waterdichte Android 5.1 Smartphone voor rond de €100.
Original-Blackview-BV5000-Waterproof-Mobile-Phone-5-0-inch-Quad-Core-smartphone-2GB-RAM-16GB-ROM.jpg

Ik heb 'm bij deze aanbieder gehaald (€110 + €15 verzenden), maar dan komt 'ie binnen drie werkdagen uit Duitsland (= geen gedoe met de douane).
Het kan ook voor €100,=, maar dan komt hij uit China en deze verkoper maakt totaal geen haast om je bestelling te versturen of te reageren op je berichten, dus daar heb ik 'm afbesteld... o_O

Niet écht "Low budget", maar relatief gezien wel goedkoop: de Blackview BV5000 een waterdichte Android 5.1 Smartphone voor rond de €100.
Original-Blackview-BV5000-Waterproof-Mobile-Phone-5-0-inch-Quad-Core-smartphone-2GB-RAM-16GB-ROM.jpg

Ik heb 'm bij deze aanbieder gehaald (€110 + €15 verzenden), maar dan komt 'ie binnen drie werkdagen uit Duitsland (= geen gedoe met de douane).
Het kan ook voor €100,=, maar dan komt hij uit China en deze verkoper maakt totaal geen haast om je bestelling te versturen of te reageren op je berichten, dus daar heb ik 'm afbesteld... o_O

Ziet er goed uit, hoor graag of ie bevalt (review request) ;)

Kun je uitleggen waarom een smartfoon een prep is?

GPS en offline navigatie, informatie (opgeslagen), communicatie, entertainment (boeken, muziek, video), en eventueel: batterij te gebruiken voor het maken van vuur, het glas misschien zelfs wel als mes ;)
We gaan er natuurlijk van uit dat je het ding dan dus kunt blijven opladen, danwel via het stroomnet danwel via een zonnepaneel / accu bank. Niet iedere SHTF zal direct alle communicatie en / of nuts voorzieningen offline brengen maar kunnen veel kleinschaliger zijn, zoals stranden met je auto in afgelegen gebied.
Ik zie een goede telefoon dus wel degelijk als prep.

GPS en offline navigatie, informatie (opgeslagen), communicatie, entertainment (boeken, muziek, video), en eventueel: batterij te gebruiken voor het maken van vuur, het glas misschien zelfs wel als mes ;)
We gaan er natuurlijk van uit dat je het ding dan dus kunt blijven opladen, danwel via het stroomnet danwel via een zonnepaneel / accu bank. Niet iedere SHTF zal direct alle communicatie en / of nuts voorzieningen offline brengen maar kunnen veel kleinschaliger zijn, zoals stranden met je auto in afgelegen gebied.
Ik zie een goede telefoon dus wel degelijk als prep.

Ik heb zelfs een nieuwe back-up iPhone 5 liggen, kreeg 'm "gratis" bij een verlenging, je kan heel veel met een smartphone, zeker prep waardig.

Dat ziet er goed uit! quadcore, 2 gb geheugen, 4g ondersteuning, android 5.1, OTG en een accu van 5000mAh!

informatie (opgeslagen)

en dat is de meest goede reden om een dergelijk apparaat te preppen
of het nou een fone is of een reader

als je dus je handboeken
med boeken
frequenties
kook en alle andere tips en zaken kan na slaan ingeval van nood .......

in het land der blinden, is een oog koning

• Leuk
Waarderingen: Ray
Recentelijk een vrachtje injectiespuiten (syringe) in diverse maten aangeschaft op alie. Aanleiding was het besluit om verstopte holtes niet langer met neusspray te lijf te gaan maar middels zoutwaterspoeling. Het spuitje wat ik had liggen was aan de kleine kant en toen ik aan het zoeken was naar wat groters gelijk maar een hele serie aangeschaft tussen 2,5 ml en 30 ml. Prijzen liggen tussen de 10 en de 50 cent per stuk, uiteraard afhankelijk van de grootte.
10.jpg

En een opvouwbare spork van RVS voor 75 cent kon ik ook niet laten liggen.
FireShot Screen Capture #038.jpg

Twee flashlights van Gearbest zijn binnen.

Zeer compact. Meer dan genoeg licht op AA, kunnen ook andere cellen in, wel koud licht vergeleken met de Petzl.
Voelt degelijk aan, heeft wat rubberen ringetjes maar zijn slecht aangebracht. Even controleren voordat je er mee in de regen gaat wandelen.

Product size (L x W x H): 9.3 x 2.6 x 2.6 cm

$3.17 op dit moment.

1461850396766412344.jpg

http://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_226844.html

Laatst bewerkt:
$3.17 op dit moment.
€1,78 als je ze direct uit Chine haalt.

Volgens mij één van de meest verkochte budget China LED-lampjes van de afgelopen twee jaar.
Ik heb ze met wit-, UV- en IR-licht (uiteraard zijn UV en IR een stuk duurder).

Volgens mij wordt minstens de helft met slecht gemonteerde (of missende) ringetjes verkocht en ik heb zelfs mijn twijfel of ze daadwerkelijk waterdicht zijn, ook met volledig werkende ringen.

Het grappige van deze lampjes vind ik dat de frequentie die gebruikt wordt voor de dim-stand (stand 2) relatief laag is.
Ik heb die lampjes wel eens tussen mijn tanden geklemd, wanneer ik beide handen nodig heb, en dan werkt je schedel als versterker: heerlijk zo'n hoog piepgeluid... :rolleyes:

Maar verder: wel fijne lampjes om her en der te laten slingeren. :)

[EDIT]
Ik zie trouwens dat niet alleen in stemmig zwart, maar ook in het gifgroen te krijgen zijn (en waarschijnlijk nog meer gave kleurtjes). ')

Potverdorie nog goedkoper. Ik dacht dat ik al de cheapest had. Nou ja, doe er je voordeel mee :). Spatwaterdicht zijn ze wel, ik heb er eentje uit elkaar geschroefd en ziet er verder prima uit.

Terug
Bovenaan