• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Maandverband preppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Ik vraag of ik een tonnetje van het dierenasiel mag hebben (Krijgen daar vaker dat soort dingen als gift), en ik neem de volgende keer de vochtvreters mee die @JJ&A plaatste.

Tampons gebruik ik zelden en dacht dat die altijd goed bleven, heb er nooit naar gekeken en gebruik ze alleen op vakantie als het nodig is i.v.m. zwemmen.

Cups zou ikzelf niet gebruiken, en herbruikbaar kan altijd in nood.

Even terzijde: Voor veiligheid een katoenen opgerolde doek ;)

---

@Iedereen Bedankt voor alle goed tips en het netjes houden van het onderwerp 😘 Ik hoop dat vrouwen na mij die dit lezen hier ook baat bij hebben.

PS: Ik heb Dagblad van het Noorden gemaild, omtrent dit onderwerp, en dat ze mijn berichten en het onderwerp mogen gebruiken als zij een artikel hebben die hier bij aansluit. Ik heb dit gedaan omdat ik denk dat veel vrouwen dit niet durven te vragen en om het uit de taboe sfeer te halen.

Ik vraag of ik een tonnetje van het dierenasiel mag hebben (Krijgen daar vaker dat soort dingen als gift), en ik neem de volgende keer de vochtvreters mee die @JJ&A plaatste.

Tampons gebruik ik zelden en dacht dat die altijd goed bleven, heb er nooit naar gekeken en gebruik ze alleen op vakantie als het nodig is i.v.m. zwemmen.

@Iedereen Bedankt voor alle goed tips en het netjes houden van het onderwerp 😘 Ik hoop dat vrouwen na mij die dit lezen hier ook baat bij hebben.

PS: Ik heb Dagblad van het Noorden gemaild, omtrent dit onderwerp, en dat ze mijn berichten en het onderwerp mogen gebruiken als zij een artikel hebben die hier bij aansluit. Ik heb dit gedaan omdat ik denk dat veel vrouwen dit niet durven te vragen en om het uit de taboe sfeer te halen.

Ha je bent dus ook een Noordeling, wij wonen in een wijk van de stad.
En doperwten komen we daar ook wel tegen. :D ;)

Nee, ik kom meer uit het midden tegen de grens aan :D Maar omdat DvhN dus artikelen gaat schrijven vind ik dit wel een goede tip voor een stukje in een artikel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou dat ding van jj, vochtvreter vergeten.
De vochtvreter is bedoeld voor in de auto en zuigt zich dus vol met vocht. prima zou je denken maar uiteindelijk (hoe lang ?) zit die dus vol en wordt het dus een "vochtvol" ding.
Ook als je elke maand de bak, ton emmer openmaakt en het ding weer oppiept, komt er tegelijk weer vocht in de emmer, bak, ton.
Dus praktisch geredeneerd levert het alleen werk op.
Gewoon droog in een goed sluitende emmer, bak, ding, ton en "vergeten". Check 1x (?) per jaar in de droge zomer wat de status is en handel daarnaar.

[mod]post aangepast, op de man spelen[mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou dat ding van jj, vochtvreter vergeten.

[mod]post aangepast, op de man spelen[mod]

@Doperwt koopt het vochtvreterdoosje vast omdat daar de calciumchloride in zit die in combinatie met staalwol een prima zuurstofabsorber vormt, voor gebruik in gesloten tonnetjes...😉

Laatst bewerkt:
2 tests voor 2,30 bij de Action. Gaat bij mij in de ton en ik zorg dat niemand het ziet, voordat mensen verkeerde gedachte hebben. Het zal vast geen top kwaliteit zijn, maar wil er ook niet teveel over nadenken en zie het voor in de meest slechte situatie:

Vrijwillig, onvrijwillig of falen van voorbehoedsmiddel.

IMG_0065.JPG
IMG_0066.JPG

Bij Duitse winkels zoals die van Herman Oldenkotte (soort van Action en winkel als Medicamente), hebben ze een breder aanbod met goede aanbiedingen voor hygiëne producten. Grote verpakkingen van maandverband, tampons, condooms en dergelijke. Let wel op de datum i.v.m. dump partijen! Daarnaast zijn gewone supermarkten ook goedkoper dan in Nederland voor specifieke drogisterij producten, dus altijd de moeite waard om eens te kijken als je wel eens in Duitsland komt.

@petroman en @RockyFlats

Ik heb er geen ervaring mee en kan er niet over oordelen, ik laat het aan een ieder vrij wat men wil doen en neem het advies in mij op om later over na te denken. Gelieve geen discussie starten in dit onderwerp, ik begrijp jullie goede intentie en wil het onderwerp niet laten verwateren of dood laten bloeden < woordgrapje ;)

Ik ben blij met jullie opmerkingen (in beide zit een waarheid) en zal in een ander onderwerp er op doorgaan met mogelijk een test. :thumbup: Voor een gesloten ton zou het van belang zijn om het schroefdraad te verzegelen met kaarsvet als voorbeeld, en in een ton voor gebruik zou het dan beter zijn van niet. Dus ik denk dat jullie beide gelijk hebben afhankelijk van de situatie.

2 tests voor 2,30 bij de Action. Gaat bij mij in de ton en ik zorg dat niemand het ziet, voordat mensen verkeerde gedachte hebben. Het zal vast geen top kwaliteit zijn, maar wil er ook niet teveel over nadenken en zie het voor in de meest slechte situatie:

Vrijwillig, onvrijwillig of falen van voorbehoedsmiddel.

Bekijk bijlage 27581
Bekijk bijlage 27582

Bij Duitse winkels zoals die van Herman Oldenkotte (soort van Action en winkel als Medicamente), hebben ze een breder aanbod met goede aanbiedingen voor hygiëne producten. Grote verpakkingen van maandverband, tampons, condooms en dergelijke. Let wel op de datum i.v.m. dump partijen! Daarnaast zijn gewone supermarkten ook goedkoper dan in Nederland voor specifieke drogisterij producten, dus altijd de moeite waard om eens te kijken als je wel eens in Duitsland komt.

Héél goed van je! 👍

Ik ben blij met jullie opmerkingen (in beide zit een waarheid) en zal in een ander onderwerp er op doorgaan met mogelijk een test. :thumbup:
@Doperwt , dat lukt vast, maar het is al helemaal de test van de twee tests die je noemt, waarvan ik mijzelf een voorstelling probeer te maken. Bij zo'n voorbereiding komt immers wel wat kijken!😉
Wel een goed idee trouwens, om die tests in ieder geval te preppen!
Voor een gesloten ton zou het van belang zijn om het schroefdraad te verzegelen met kaarsvet als voorbeeld, en in een ton voor gebruik zou het dan beter zijn van niet. Dus ik denk dat jullie beide gelijk hebben afhankelijk van de situatie.
De meeste kunststof tonnetjes zijn al voorzien van een zeer nauw sluitend deksel of een afdichtingsrubber en schroef- of knelsluiting, en dan is kaarsvet of een ander afdichtend middel m.i. niet nodig (mits onbeschadigd). Voor tonnetjes die vaker open gaan zou ik aanraden om die zo gevuld mogelijk te houden met andere dingen dan lucht zodat er bij sluiten weing verse lucht is toegetreden. Stop je er een flinke overmaatse zuurstofvreter bij dan is dat sowieso een prima combinatie, en al het andere dat je er in stopt bescherm je meteen tegen oxidatie door zuurstof.

Ben ik nu de eerste die denkt/schrijft, maandverband hoezo maandverband?
Gebruik gewoon cups en zo nodig speciaal ondergoed voor maandelijkse periode(zodat je niet doorlekt, mocht je er bang voor zijn) Overal te koop, ook Hema en zelfs Zeeman heeft 3 varianten ondergoed ontwikkeld die makkelijk en duurzamer zijn in gebruik omdat het gebruik van tampons en maandverband overbodig wordt.
https://www.menstruatiecup.nl/

Ben ik nu de eerste die denkt/schrijft, maandverband hoezo maandverband?
Gebruik gewoon cups en zo nodig speciaal ondergoed voor maandelijkse periode(zodat je niet doorlekt, mocht je er bang voor zijn) Overal te koop, ook Hema en zelfs Zeeman heeft 3 varianten ondergoed ontwikkeld die makkelijk en duurzamer zijn in gebruik omdat het gebruik van tampons en maandverband overbodig wordt.
https://www.menstruatiecup.nl/

Nee, je bent niet de eerste die daaraan denkt. Maar de vraag gaat over maandverband en niet over cups of andere alternatieven. En dat is aan ieder om zelf te kiezen wat ze willen gebruiken en waar ze op terug willen vallen. En als dat de vraag was geweest, waren er zeker al meer adviezen geweest.

Over de vraag. Ik heb nog nooit "over de datum" maandverband gehad. De back-up in mijn tas ziet er meestal aardig gehavend uit, maar zelfs met alle mishandeling in de tas, is deze bij een verrassing prima bruikbaar.

Inhoudelijk op het onderwerp heb ik weinig tot niets bij te dragen. Gebrek aan ervaring zeg maar.

Maar ik begrijp de reactie van @Stuudje niet zo goed? Ook (of juist) deze ongemakken (mag ik het zo noemen?) zullen in een crisis situatie opgelost moeten worden.

Ik vind het juist heel dapper van @Doperwt dat zij dit ter sprake heeft gebracht. Velen op dit forum zullen er al dan niet direct bij gebaat kunnen zijn.
En de vraag van een ander als iets vanzelfsprekends afdoen……😟

Just my 2 Cents.

Ik laat het aan @phtvs over of er nu een slotje moet opkomen, sfeer begint nu grimmig te worden en dat zou zonde zijn.

Veel goed advies en zeer dankbaar, velen na mij zullen hier ook baat bij hebben!

😘

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan