Rataplan
Mankinds only hope
Ik heb er 3, de kleinste is 50cm, middelste 80cm en grootste 100cm.
iets om mee te nemen, voor in de camper of auto zouden de 2 kleinste mee gaan.
maar aangezien ik er vanuit ga dat als ik mijn huis zou moeten verlaten, dit te voet is, zou ik er eventueel voor kiezen, de kleinste mee te nemen, die is nog best draagbaar.
ik zie er toch wel het nut van in, mits je in stedelijk gebied blijft, voor in een bos lijkt het me absoluut niet practisch en deuren intrappen....liever niet....wat als je je enkel flink verzwikt of erger nog....is het lopen met je bob ineens niet zo fijn meer, nee voor mij geen onnodig risico.
daarnaast kan je hem ook verstoppen in het gebied waar je een tijd wil verblijven, je hoeft toch niet constant met je bob op pad.
mocht je onverwachts toch niet op een plek kunnen blijven, dan kan je alsnog kiezen om hem wel of niet mee te nemen.
Daarbij kun je gereedschappen zoals een koevoet vast ook onderweg vinden in schuurtjes e.d. mocht je dit echt nodig hebben.
Ook kan je voor een nog kleiner model koevoet kiezen en deze net als bij steek/ringsleutels verlengen met een metalen buis ( die ook wel te vinden is) die net over het breedste gedeelte pas, hiermee vergroot je ook de kracht enorm, of je koevoet dat aan kan is een tweede natuurlijk.