• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Misschien meter/zekeringkast brand voorkomen?

Ik heb het gevoel dat deze foto niet klopt, zie beide foto's nog even.

Dit gat is veel te klein en enkel geschikt voor de 6 A 500 volt smeltzekering en behoord dat een donker rode kleur te hebben.
Schermafbeelding 2025-02-23 152528.png

Dit is nog een Passchroef die ik over heb, maar dat gat is veel groter, en zo passend voor de smeltzekering van 16 A 500 volt

P1130746.JPG

Nog een belangrijke tip draad de spullen altijd heel goed vast, maar wel met beleid natuurlijk.
Zorg altijd dat de meter/zekeringkast ruimte altijd goed droog is.

Indien nog verkrijgbaar.
Bij de PTT hadden ze vroeger een bijzondere goede beschermde spray.
In een vochtig huis de schakeling overhalen dat de stroom er af is, en dan de passchroef zekering en zekering houder in spuiten.

Dit gat is veel te klein en enkel geschikt voor de 6 A 500 volt smeltzekering en behoord dat een donker rode kleur te hebben.
Bekijk bijlage 28024
@JJ&A , ik pikte de foto maar even als voorbeeld.

Warempel, die passchroeven lijken inderdaad "altijd-pas-schroeven" te zijn.😂
1000058330.png
Dat is vast een nieuwe ontwikkeling, gelijke tred houdend met het verlies aan vakkennis en het algemene "wat-maakt-het-allemaal-nog-uit denken"?
Alle zekeringen passen voortaan altijd! Draai de zwaarst mogelijke erin en we hebben nooit meer gesprongen zekeringen!😂

De oplettende lezer ontdekte hierboven wat humor. Ik vind deze passchroeven ook wel wat apart. Die zijn dan vast bestemd voor speciale zekeringen, of men neemt het niet zo nauw met de plaatjes...😉

Zal we uit de tijd van Melkert komen. Waar we jongeren met een laag IQ aan een baan hielpen in de electro techniek... zeg maar beetje stopcontactjes aanbrengen x 100 in een hotel of iets dergelijks...

Of de groene moet.. in de groene. Kleurtjes zijn wat dat betreft heel makkelijk.

Terug
Bovenaan